Nyheder | Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard

Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard

Oprettelse af brugerlogin

Ønsker du at blive oprettet som bruger på hjemmesiden, så skriv til bestyrelsen på fuglebakkegaard@hotmail.com.

I løbet af nogle dage vil du modtage en mail med loginoplysninger.

Som bruger kan du tilgå relevante dokumenter vedr. Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard under fanebladet “Profil”.

Fanebladet “Profil” kan du kun se, hvis du er oprettet som bruger.

Fejl på porten ved Ternevej 2A

Porten ved Ternevej 2A har desværre en fejl på sensoren, hvilket bevirker, at porten ikke altid genåbner, når man passerer den under lukning. 
Så undgå forsøg på at genåbne porten, fx ved at aktivere sensoren med hånden. 
Der er bestilt reparatør, så fejlen kan blive rettet. 

De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.04.09

Mød bestyrelsen

Mandag den 7. april kl.17-18 inviteres du til at møde bestyrelsen til en uformel snak, hvor du fx  har mulighed for at høre nærmere om de kommende store projekter og få svar på de spørgsmål, du har. 
Mødet afholdes i “bordtennislokalet” i kælderen ved Borups Alle 141 eller i gården – alt efter vejret. 

De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.31 

Miljøfarlige stoffer i bygningen

Som forberedelse til det kommende rørprojekt, som omfatter udskiftning og renovering af vand- og varmerør og af faldstammer, har vi fået foretaget en undersøgelse af bygningen for miljøfarlige stoffer.

Undersøgelsens formål er at undersøge de byggematerialer, som er omfattet af renoveringen, for miljøfarlige stoffer, således at renoveringen kan foregå efter gældende arbejdsmiljøregler, og bygningsaffald kan håndteres efter gældende forskrifter for kildesortering og bortskaffelse.

Et resultat af miljøundersøgelsen er desværre, at der er påvist forekomster af asbestfibre i varmekælderen under Borups Alle 139 samt i kælderen under Drosselvej 81.

Bestyrelsen har på den baggrund bestilt en gennemgribende undersøgelse, så vi kan få fuldt overblik over problemets omfang, samt en handleplan for håndtering og fjernelse af de påviste miljøfarlige stoffer. Undersøgelse og handleplan vil blive færdiggjort så hurtigt som muligt.

Indtil den samlede handleplan er klar, har bestyrelsen valgt at afspærre varmekælderen og kælderen under Drosselvej 81.

Vi er klar over, at en afspærring af områder med kælderrum er stærkt generende for de berørte beboere, men det er efter vores vurdering den mest forsvarlige løsning, og det er også den løsning, vi har fået anbefalet af foreningens advokat og byggerådgiver.
 

Vi håber, at processen med håndtering af de miljøfarlige stoffer bliver kortvarig, og I vil løbende blive orienteret om det videre forløb. 

Rapporten fra den foreløbige miljøundersøgelse samt beboerorientering fra DJ Miljø og Geoteknik P/S vedlægges.
 

De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.24

Generalforsamling 2025

Generalforsamling 2025 afholdes torsdag den 24. april 2025 kl.19.00 i Grøndal Multicenter, Hvidkildevej 64, 2400 København NV. 
Generalforsamlingen afholdes i det store Mødelokale 1 på første sal i Grøndal Multicenter, fordi Skolen på Duevej for tiden ikke lejer lokaler ud. 
Dagsorden og bilag følger.

De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.11

Udsat rensning af varmtvandsbeholder

Den planlagte rensning af vores varmtvandsbeholder, som skulle være foretaget fredag den 21. februar, er udsat på grund af sygdom hos det firma, Krüger, som renser beholderen. 

De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.02.21

Rokade i bestyrelsen

Frem til den kommende generalforsamling, torsdag den 24. april 2025, bytter Inger-Lise Mourier og Dan Eriksen roller i bestyrelsen, hvor Dan overtager funktionen som sekretær og administrator af foreningens hjemmeside, og Inger-Lise fortsætter som menigt medlem af bestyrelsen. 

Mange hilsner
Bestyrelsen
2025.02.15

TAK!

Af hjertet tak for al den opmærksomhed og støtte, som jeg har modtaget i forbindelse med Eriks død og bisættelse den 13. november. 

Jeg er dybt rørt over de smukke blomster, småkager, varme hilsener og fine ord om Erik. 

Det betyder mere end ord kan beskrive, at mærke den omsorg og kærlighed, I har delt med mig i denne svære tid. 

Mange hilsner 

Grethe

20.11.2024

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling

Indkaldelse til EGF er lagt i alle postkasser fredag den 8.11.2024

Mange hilsner

Bestyrelsen

09.11.2024

Status altanprojekt

Godt nyt om altanprojektet. 
 
Frederiksberg Kommune har godkendt de altandøre, som Altan.dk har foreslået. Det betyder, at de nye altandøre bliver  i fuld højde ligesom de eksisterende. 
 
Næste skridt er, at Altan.dk sender opdaterede tegninger til kommunen samt foretager såkaldte dagslysberegninger, altså beregner, hvor meget de ønskede altaner kommer til at skygge. Der skal nemlig, som i første altanrunde, laves en dispensation fra reglerne om lys og udsyn.  
 
I det vedlagte “Mangelbrev 4” fra kommunen kan I læse mere detaljeret om godkendelsen af altandørene og den efterfølgende proces. 
 
Mange hilsner
Bestyrelsen 06.11.2024

Eriks bisættelse

Erik Nielsen, som i mange år var formand på Fuglebakkegaard er gået bort i går.  

Han bisættes onsdag den 13. november kl. 13 fra Mariendal Kirke. 

Vores dybfølte tanker går til hans efterladte hustru, Grethe. 

Bestyrelsen

05.11.2024

Opfølgning på nedenstående opslag

Altan.dk har allerede udarbejdet og sendt tegninger mv. af de nye altandøre til kommunen. Så næste skridt er nu, at kommunen tager stilling til, om de kan godkendes. 
 
Tegning af de nye altandøre kan ses under dette opslag

Status på altanprojekt

Tirsdag den 29. oktober 2024 havde bestyrelsen på Fuglebakkegaard besøg af Frederiksberg Kommunes sagsbehandler og dørspecialisten fra Altan. dk. Formålet med mødet var at præsentere alternativer til de såkaldt koblede altandøre, som kommunen havde peget på i første omgang.  
 
Problemet med de koblede altandøre var, at de blev så tunge, at vi ikke kunne få dem opsat i samme fulde højde som de eksisterende altandøre. Og lavere koblede altandøre på kun ca. 180 centimeters højde med separate vinduer ovenpå var bestemt heller ikke en attraktiv løsning. 
Altan.dk præsenterede på mødet en helt ny alternativ løsning, som ligner de eksisterende vinduer meget mere end de eksisterende altandøre gør, og som kan leveres i fuld højde som de eksisterende altandøre. Kommunens sagsbehandler var positivt indstillet, men kunne naturligvis ikke sige noget på stående fod. 
 
Næste skridt er, at Altan.dk udarbejder og sender tegninger mv. af de nye altandøre til kommunen, som derefter tager stilling. Når bestyrelsen modtager tegningerne, lægger vi dem ud på hjemmesiden. 
 
I bestyrelsen er vi optimistiske og tror på, at de nye altandøre bliver godkendt, blandt andet fordi lignende døre for nylig er blevet godkendt i en anden gammel ejendom på Frederiksberg. Men man kan naturligvis aldrig være sikker.
 
De bedste hilsner
Bestyrelsen 
29.10.2024

Ekstraordinær generalforsamling

Sæt kryds i kalenderen

Ekstraordinær generalforsamling tirsdag den 19. november klokken 18:30 på Borups Allé 144, stuen (Bemærk adressen).

En nærmere dagsorden vil følge jf. vedtægterne senest 8 dage før.

Den ekstraordinære generalforsamling vedrører tag- og rørprojekt.

Dette opslag hænges også  i alle opgange senest d.d.

Dbh

Bestyrelsen 

22.10.2024

Droneflyvning

Torsdag den 26.09. mellem klokken 7:00 og 9:00 vil der være droneflyvning over Fuglebakkegaard. Droneflyvningen skal bruges i forbindelse med inspektion af taget. 

Mange hilsner

Bestyrelsen

25.09.2024

Velkommen til ny vicevært

Ny vicevært pr. 1 september 2024

Bestyrelsen har valgt at skifte viceværten ud på ejendommen og har derfor indgået en ny aftale med et andet viceværtfirma.

Vi vil gerne takke Steen Meisner og hans mandskab for deres indsats igennem de sidste år.

1. september overtager servicefirmaet ejendomsservice.nu viceværtopgaven. Som udgangspunkt hedder den daglige ansvarshavende vicevært Patrick Aarup og kan kontaktes på:

P@ejendomsservice.nu eller på mobil: 53615193 indenfor normal arbejdstid.
Udenfor normal arbejdstid kan deres vagttelefon benyttes på: 70701302 – vagttelefonen må KUN benyttes til uopsættelige situationer som ikke kan vente til næstkommende hverdag.

Vi håber, at I vil tage godt imod jeres nye vicevært. Har I spørgsmål er I altid velkommen til at kontakte os.

Mange hilsner

Bestyrelsen

27.08.2024

Vigtigt nyt fra bestyrelsen

Dette nyhedsbrev vedrører 1) bortskaffelse af private effekter på fællesarealer (loft, kælder, opgange), 2) oprydning af cykelpark, 3) 5-års gennemgang af vinduer. Følgende informationer er også lagt i alle postkasser.

  1. Bortskaffelse af private effekter på fællesarealer (loft, kælder, opgange)

I forbindelse med den forestående arbejdsdag lørdag d. 31/08-2024, vil kælder og loftrum blive tømt for effekter, som står henstillet. I skal således fjerne jeres effekter inden arbejdsdagen. Effekterne vil ikke blive gemt og kan ikke genanskaffes.

Vi gør opmærksom på, at fremtidige effekter, der står på fællesarealer, vil blive fjernet uden ansvar og uden erstatningspligt. Vi henviser i øvrigt til husorden for Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard stk. 3. Hensættelse af genstande.

Det er ikke tilladt at have genstande stående i opgangene (på og under trapper), i gange, på lofter, i kældre eller andre steder. Forbuddet omfatter barnevogne, cykler, legetøj, varer, affald samt alle andre former for genstande. Legetøj må ikke efterlades i gård eller anlæg, men skal henstilles i legetøjsrummene. Hvis forbuddet om hensættelse af genstande m.v. efter husordenens pkt.2 eller 3 ikke overholdes, kan bestyrelsen foranledige genstande fjernet fra for andelshaverens regning.”

  1. Oprydning af cykelpark

Den 15. juli 2024 monterede Meisner rødt tape på samtlige cykler, anhængere, børnecykler og andre legeredskaber samt barne- og klapvogne, der står langs hegn, ved trapper, i gården og i kælderen.

Som varslet den 9. juli. 2024 vil ”herreløse” effekter, som stadig bærer tapen, blive samlet og bortskaffet fredag den 23. august 2024. Opslag vedrørende oprydning af cykelpark er tidligere hængt i opgange og lagt på hjemmesiden.

  1. 5-års gennemgang af maling af ejendommens vinduer

Den 10. september 2024 skal vi sammen med foreningens maler og arkitekt have 5-års gennemgang af det arbejde, der blev lavet, da vi for fem år siden fik malet ejendommens vinduer på ydersiden. I den forbindelse vil bestyrelsen meget gerne høre om eventuelle fejl og mangler i det udførte malerarbejde. Så hvis der er ting ved malerarbejdet på ydersiden af vinduerne, der ikke er i orden, opfordres I til at sende mail til Dan Eriksen med fotos og kort beskrivelse af fejl og mangler. Alternativt kan I kontakte Dan og aftale tid for et besøg i lejligheden, hvor vi så tager billeder og noter på stedet. Fremsendelse af mail og aftale af besøg foregår frem til og med fredag den 30. august. 

Dan Eriksen
dan.b.eriksen@gmail.com
91 54 39 31

Mange hilsner

Bestyrelsen

15.08.202

5-års gennemgang af maling af ejendommens vinduer

Den 10. september 2024 skal vi sammen med foreningens maler og arkitekt have 5-års gennemgang af det arbejde, der blev lavet, da vi for fem år siden fik malet ejendommens vinduer på ydersiden. 
 
I den forbindelse vil bestyrelsen meget gerne høre om eventuelle fejl og mangler i det udførte malerarbejde. 
 
Så hvis der er ting ved malerarbejdet på ydersiden af vinduerne, der ikke er i orden, opfordres I til at sende mail til Dan Eriksen med fotos og kort beskrivelse af fejl og mangler. 
 
Alternativt kan I kontakte Dan og aftale tid for et besøg i lejligheden, hvor vi så tager billeder noter på stedet. 

Fremsendelse af mail og aftale af besøg foregår frem til og med fredag den 30. august. 
 
Dan Eriksen
dan.b.eriksen@gmail.com
91 54 39 31
 
De bedste hilsner
Bestyrelsen
14.08.2024
 

Status på altanprojektet

Den 24. maj 2024 sendte vi brev til Frederiksberg Kommune, hvori vi som svar på kommunens krav til altandørenes placering og udseende ansøgte om at få lov til:
1. At placere altandørene som ønsket af andelshaverne
2. At opsætte altandøre, som er identiske med de eksisterende altandøre
 
Frederiksberg Kommune har nu svaret, og efter drøftelser på bestyrelsesmødet den 5. august 2024 er situationen følgende:
Kommunen har nu givet lov til, at vi placerer altandørene som ønsket af de involverede andelshavere. Det er vi i bestyrelsen meget glade for, fordi det giver hver enkelt andelshaver mulighed for at indrette altanen som ønsket. 
 
Med hensyn til altandørenes udseende fastholder kommunen, at de nye altandøre skal ligne de eksisterende vinduer og dermed ikke de eksisterende døre. Der bliver derfor opsat såkaldte koblede altandøre i stedet. Det vil efter bestyrelsens vurdering ikke føre til noget at få kommunen til at ændre mening, da det tydeligt fremgår i deres svar, at det blot vil føre til et egentligt afslag. 
 
I kan læse mere detaljeret i det vedlagte brev fra Frederiksberg Kommune. 
 
De bedste hilsner
Bestyrelsen  
06082024

Tilmelding til gårdfesten

Nedenstående opslag er hængt i alle opgange. 

Tilmeld dig/jer og kom glad 🙂

Mange hilsner

Bestyrelsen

05.08.2024

Oprydning af cykelpark

SÅ ER DET IGEN TID TIL AT RYDDE OP I VORES CYKELPARK.

Mandag den 15. juli 2024 vil Meisner montere rødt tape på samtlige cykler, cykelanhængere, knallerter, børnecykler og andre legeredskaber samt barne- og klapvogne, der står langs hegn, ved trapper, i gården og i kælderen.

Fredag den 23. august 2024 vil ”herreløse” effekter, som stadig bærer tapen, blive samlet sammen og bortskaffet.

Hvis du vil beholde din cykel med mere, så fjern tapen hurtigst muligt.

Mange hilsner

Bestyrelsen

09.07.2024

Fuglebakkegaard fylder 100 år

Aar 1924, den 11′ Februar, Kl. 71/2 Aften afholdtes Generalforsamling i Falkoneralleens Selskabslokaler, Falkoneralle No. 96. Sekretær Dahlerup bød velkommen

Dette citat, som bestyrelsen har fundet i de gamle, håndskrevne referater for Fuglebakkegaard, betyder, at vi skal fejre 100 års fødselsdag for stiftelsen af Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard. 

Er man interesseret i at være med til at planlægge et brag af en fødselsdagsfest, skal man henvende sig til Morten på 20 72 25 66. 

Dato for gårdfesten er lørdag den 31. august.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

11.06.2024

Status på altanprojektet

Vi har nu modtaget et brev fra Frederiksberg Kommune angående vores ansøgning om opsætning af yderligere 15 altaner. 

I brevet stiller kommunen følgende tre krav til ændringer i ansøgningen, før de kan foretage en egentlig behandling af den: 

  1. Hvis vi skal have en chance for at få lov til at opsætte altaner i stueetagen på ydersiden af bygningen ud mod Ternevej, skal der opsættes altaner i alle fire stuelejligheder på Ternevej 2A og 2B.
  2. Altandørene på de nye altaner skal ligne vinduerne mere end de nuværende altandøre gør. Altså være af en anden type. 
  3. Altandørene på de nye altaner skal placeres, så de sidder i samme side som på altanerne nedenunder og ovenover. 

Bestyrelsen har sendt et svar på brevet fra kommunen, hvori vi forholder os til de tre krav. 

Da der kun er én lejlighed ud af de fire stuelejligheder mod Ternevej, som er interesseret i altan, vil det efter bestyrelsens vurdering være umuligt at få lov til at opsætte altan på Ternevej. I den første altanrunde var det også et ufravigeligt krav fra kommunen, at alle lejligheder på 1.-3. etage fik opsat altan. 

Med hensyn til altandørenes udseende forsøger vi at få lov til at opsætte altandøre af samme type som de eksisterende. 

Når det gælder altandørenes placering til højre eller venstre på altanerne forsøger vi også her at få lov til at placere alle altandøre, som de enkelte andelshavere har ønsket dem placeret. 

Det er vigtigt at være opmærksom på, at det under alle omstændigheder er Frederiksberg Kommune, der har det sidste ord i sagen. 

Vi har lagt brevet fra kommunen og bestyrelsens svar i forlængelse af dette opslag. Her kan I læse mere detaljeret om de tre krav fra kommunen og om bestyrelsens begrundelser for at få ændret to af de tre krav. 

De bedste hilsner

Bestyrelsen

27.05.2024

Porten ved 2A i stykker igen

Desværre er porten ved 2A igen gået i stykker. Denne gang er motoren til porten revet løs fra muren, så porten kan kun åbnes og lukkes med håndkraft. 
Meisner er på sagen. 
 
De bedste hilsner
Bestyrelsen

Fuglebakkegaard fylder 100 år

Aar 1924, den 11′ Februar, Kl. 71/2 Aften afholdtes Generalforsamling i Falkoneralleens Selskabslokaler, Falkoneralle No. 96. Sekretær Dahlerup bød velkommen

Dette citat, som bestyrelsen har fundet i de gamle, håndskrevne referater for Fuglebakkegaard, betyder, at vi skal fejre 100 års fødselsdag for stiftelsen af Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard. 

Er man interesseret i at være med til at planlægge et brag af en fødselsdagsfest, skal man henvende sig til Morten på 20 72 25 66. 

Dato for gårdfesten er lørdag den 31. august.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

08.05.2024

Gårdudvalget slår til igen

Gårdudvalget har nu tilplantet metal-højbedene med krydderurter og træ-højbedene med blomster. Når krydderurterne har haft mulighed for at sætte sig – dette tager tre uger – kan vi begynde at høste. Dette betyder, at de er klar 25. maj. Spred gerne dette budskab til eventuelle børn 🙂 

Mange hilsner

Gårdudvalget

Porten ved 2A

Meisner har manglet reservedele til at reparere porten ved Ternevej 2a. Disse skulle han have fået fat i nu, og porten repareres derfor tirsdag den 16.4. 

Mange hilsner

Bestyrelsen

12.04.2024

Fyraftensmøde med bestyrelsen

Næste fyraftensmøde med bestyrelsen er mandag den 15. april klokken 17:00-18:00 i fyrkælderen. 

Formålet med fyraftensmødet er at fremme den løbende dialog mellem beboere og bestyrelse. Man kan komme med stort og småt. Måske vil du gerne have hjælp til at tilgå foreningens hjemmeside? Måske er du ny beboer og vil gerne sætte ansigt på bestyrelsesmedlemmerne? Måske ønsker du at tilmelde dig som frivillig til den kommende gårdfest? Eller gårdudvalget? Mulighederne er mange.

Mange hilsner

Bestyrelsen

01.04.2024

Opdatering på altanprojektet

Altan.dk har i dag sendt den længe ventede byggetilladelse til Frederiksberg Kommune. I den orienterende mail fra altan.dk, som Fuglebakkegaards bestyrelse har modtaget, står der følgende:

Vi oplever i øjeblikket en længere sagsbehandlingstid hos kommunen. Du kan holde dig orienteret på kommunens hjemmeside, om aktuelle sagsbehandlingstider. Følg link til kommunens hjemmeside https://www.frederiksberg.dk/by-bolig-og-miljoe/byggeri/sagsbehandlingstid-og-gebyr

Se yderligere om status på altanprojektet længere nede på siden.

De bedste hilsner

Bestyrelsen 

13.03.2024

Afspærring af gården

Gården er afspærret i hjørnet Borups Allé og Solsortvej pga. løse tagsten i tagrenden. 

Der er bestilt lift og tømrer til at udbedre skaden.

Mange hilsner

Bestyrelsen

04.03.2024

Lukket for det varme vand

I dag har det været nødvendigt at lukke kortvarigt for det varme vand pga. vandskade. Vi beklager for de gener, det eventuelt har medført. 

De bedste hilsner

Bestyrelsen

27.02.2024

Status på altanprojektet

Placering og åbning af altandøre
 
Konkursen hos Altan.dk har forsinket processen med altanerne yderligere, men nu er det genetablerede firma klar til at sende foreningens  ansøgning om opsætning af altaner til Frederiksberg kommune. 
 
Inden ansøgningen kan sendes, skal de 15 andelshavere, som skal have altan, tage  endelig stilling til altandørens placering og åbningsretning til højre eller venstre. 
 
De 15 andelshavere har fået en seddel i postkassen, hvor ønsker til placering og åbningsretning skal afkrydses. Herefter ser vi, om Frederiksberg Kommune imødekommer ønskerne. 
 
Sedlen med ønskerne skal afleveres i postkassen hos Dan Eriksen, Ternevej 2A 1.tv senest onsdag den 28. februar, og spørgsmål eller kommentarer kan også rettes til Dan. 
 
De bedste hilsner
Bestyrelsen
23.03.2024

Strømafbrydelse

I fredags var der igen strømafbrydelse i større dele af Fuglebakkekvarteret. Ligesom over julen medførte det en del gener for beboere i kvarteret.

Hvis man som beboer oplever strømafbrydelse, skal man som det første undersøge, om det er et generelt problem. Det kan man bl.a. gøre på hjemmesiden for leverandøren, Radius Elnet. Følgende link beskriver proceduren, man skal følge ved strømafbrydelse.

https://radiuselnet.dk/elnetkunder/mangler-du-stroem/

Man kan også få en sms, når strømmen går i Radius’ forsyningsområde, som vi tilhører. Se hvordan på følgende link:

kortlink.dk/radiuselnet/2padd

Hvis strømafbrydelsen skyldes el-leverandøren, kan bestyrelsen eller husets håndværkere desværre ikke hjælpe, og det mest hensigtsmæssige er at følge proceduren anbefalet af Radius.

Hvis strømafbrydelsen ikke skyldes periodisk fejl fra el-leverandøren eller boligens relæer og sikringer, kan bestyrelsens telefon benyttes for rådgivning.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

20.01.2024


Lukning af vandet

Tirsdag den 23. januar lukkes der for vandet kl. 08:30-15:00
 
Jeppson VVS kommer tirsdag den 23. januar kl.08:30-15:00 og skifter defekte vandrør. Mens udskiftningen foretages, er det desværre nødvendigt at lukke for vandet i hele bygningen. Vi beklager de gener, det medfører for alle. 
 
De bedste hilsner 
Bestyrelsen
16.01.2024

Opfølgning på strømafbrydelse

I forbindelse med strømafbrydelsen over julen (se nedenstående opslag), oplever flere beboere som konsekvens, at lys ikke virker i bestemte perioder. Især LED-pærer og andele med nyere relæ kan opleve problemer.

Bestyrelsen er i kontakt med elektriker og Radius, som står for strømforsyningen til ejendommen. 

Yderligere kan nævnes, at Ternevej 2a til venstre mangler varmt vand pga. tilstoppet hovedcirkulationsrør på loftet. Jeppson er kontaktet og en proces er sat i gang.

Mange hilsner

Bestyrelsen

10.01.2024

Orientering vedrørende manglende varmt vand

Den 23. december var der kortvarig strømafbrydelse i kvarteret omkring Borups Alle. Strømafbrydelsen medførte desværre, at en cirkulationspumpe på Fuglebakkegaard gik i stykker. Pumpen blev udskiftet den 27. december, og den 28. december har Jeppson VVS luftet ud i vandrørene for at forbedre cirkulationen af varmt vand.

Mange hilsner

Bestyrelsen

29.12.2023

Orientering vedrørende utæt tag

Kære andelshavere

Efter en dag med kraftig regn er der blevet konstateret utætheder i taget omkring hjørnet Ternevej/Solsortevej. 

Efter nærmere inspektion med drone kunne vi kortlægge, hvor der skulle sættes ind. Et tømrerfirma har efterfølgende udbedret skaderne.

Vi vil gerne opfordre alle andelshavere til at melde tilbage, hvis I oplever uregelmæssigheder på ejendommen, så vi sammen kan passe på Fuglebakkegaard.

Mange hilsner

Bestyrelsen

27.10.2023 

 

Nyhedsbrev juli 2023

De bedste hilsner

Bestyrelsen

 

Gårdfest 2023

Følgende invitation vil snart blive hængt i opgange. 

Gårdfesten 2023

Den årlige gårdfest i Fuglebakkegaard er en tilbagevendende begivenhed, der giver mulighed for at samles på en hyggelig og uofficiel måde sammen med andre beboere. 

Som fremført på generalforsamlingen bliver gårdfesten til ved hjælp af aktive andelshavere, der har lyst til at arrangere og gennemføre festen. Pt. står vi i den situation, at ingen har meldt sig til dette.

Hvis du gerne vil være med til at planlægge gårdfesten eller blot stiller op som frivillig, så skriv til bestyrelsens mail fuglebakkegaard@hotmail.dk. Bestyrelsen vil herefter bringe eventuelle frivillige i kontakt med hinanden. 

De bedste hilsner

Bestyrelsen

04.05.2023

Sommerlukning af varme

Vi sommerlukker for varmen i radiatorerne mandag den 15. maj.
De bedste hilsner
Bestyrelsen

02.05.2023

Nyt lokale til generalforsamling i morgen

Kære andelshavere

Skolen på Duevej har været nødt til at flytte vores generalforsamling fra Pyramiden til Multisalen. 

Multisalen er det lokale med adgang fra Duevej, hvor vi stemmer til valg. 

De bedste hilsner

Bestyrelsen

26.04.2023

Baggrunden for udskiftning af bestyrelsesmedlemmer

Flere har spurgt om årsagerne til udskiftningerne i bestyrelsen. De er helt udramatiske.  Thomas har fået nyt og tidskrævende job, og Dan har efter egen opfattelse ikke de kvalifikationer, der skal til for at være en god formand.

De bedste hilsner
Bestyrelsen

27.02.2023

Ny formand og nyt medlem i bestyrelsen

Dan Eriksen stopper som formand, og Thomas Winther stopper som næstformand i bestyrelsen.

Derfor skal der på generalforsamlingen den 27. april 2023 vælges ny formand og et nyt menigt medlem.

Bestyrelsen konstituerer sig herefter med ny næstformand.

Vi opfordrer alle til at overveje, om hvervet som formand eller menigt medlem i Fuglebakkegaards bestyrelse kunne have interesse.

Hvis du vil høre nærmere, er du meget velkommen til at kontakte Dan på fuglebakkegaard@hotmail.com eller tlf. 28 92 29 09.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

22.02.2023

Gårdporten ved 2B er fortsat ustabil

Det lykkedes ikke for foreningens elektriker at reparere gårdporten ved 2B, så desværre er der fortsat problemer med at åbne den med nøgle.
Firmaet, der har opsat det elektriske styresystem, reparerer det onsdag den 1. februar om eftermiddagen.

De bedste hilsner
Bestyrelsen

27.01.2023

Problemer med gårdporten ved 2B

Den elektriske åbning af gårdporten ved 2B virker ind imellem ikke.
Der er tale om en periodisk fejl, så det er lidt tilfældigt, om porten virker eller ej.
Elektrikeren kommer på mandag og reparerer den.

De bedste hilsner
Bestyrelsen

21.01.2023

Aflæsning online af varmeforbrug

Om ikke længe blive det muligt løbende at aflæse eget varmeforbrug online hos Brunata.
Det kræver blot en e-mail, som man kan kontaktes på.

Vi er ved at indhente de sidste e-mailadresser, og herefter vil alle modtage besked om login mm.
De lejligheder, som vi mangler e-mail fra, bliver kontaktet direkte, så I behøver ikke at foretage jer noget i anledning af denne besked.

De bedste hilsner
Bestyrelsen

19.01.2023

Orientering om altaner

De individuelle aftaler til de andelshavere, som skal have altaner her i anden runde, nåede ikke at blive færdiggjort til før jul, men det bliver de først i det nye år. Herefter får hver enkelt andelshaver en aftale ud til gennemsyn og underskrift. Så processen skrider stadigvæk fremad.

Beskeden har nok størst interesse for de andelshavere, som skal have altan, men vi orienterer løbende alle om, hvor langt vi er nået i processen.

De bedste hilsner
Bestyrelsen

28.11.2022

Intet lys i juletræet

Som mange af jer sikkert har lagt mærke til, er det i år sparsomt med lys i juletræet.
Grunden er, at vi i  år har forsøgt os med at lade lysene køre på solceller. Et forsøg, der øjensynligt ikke er faldet så heldigt ud.
Vi går nu over til at lade batterierne manuelt op, så der igen kan blive julehygge i gården.

De bedste hilsner
Bestyrelsen

07.12.2022

Varmestigninger fra første januar 2023

Prisen på varme stiger med 1/3 fra første januar 2023.

Frederiksberg Forsyning – vores varmeleverandør – varsler stigning af priser på varmen. Det betyder, at du kan påregne, at din varmeregning stiger med ca. 1/3. Hvis du ikke ønsker en efterregning, kan du bede vores administrationsselskab om at øge din indbetaling på a conto tilsvarende. E-mail er: hs@admfirmaet.dk

Læs mere om prisstigningen på nedenstående link

Bestyrelsen

20.10.2022

Mulig fejl på foreningens hjertestarter

Der er konstateret eksempler på produktionsfejl på elektroderne på foreningens hjertestarter fra Philips. Det er gelen på elektroderne, der kan ”slippe”, når plastbeklædningen trækkes af. På trods af den potentielle fejl kan hjertestarteren godt bruges. Vi får tilsendt nye elektroder, når de er produceret. Vi skal indtil da ikke foretage os noget, fx åbne elektroderne og undersøge dem, da de så ikke kan genanvendes. Den tilhørende sikkerhedsmeddelelse fra Philips kan ses forneden.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

18.10.2022

Altanprojekt runde 2

Det seneste reviderede tilbud (dateret 7.oktober 2022) fra Altan.dk på altaner i Runde 2 er nu lagt på hjemmesiden.

Bemærk, at priserne i tilbuddet ikke er den samlede pris. Der mangler fx udgifter til forsikring og administration.

Inden længe modtager de nitten interesserede lejligheder en anslået bruttopris samt en bindende aftale til underskrift.

I aftalen skal man også angive, om man ønsker at betale altanen via låneordning eller kontant.

Hvis nogle har ombestemt sig og gerne vil have en altan også, skal I hurtigt kontakte Dan Eriksen (formand).

De bedste hilsner

Bestyrelsen

13.10.2022

Kontaktinfo formand

Dan Eriksen

Andelsforeningen Fuglebakkegaard

Formand

fuglebakkegaard@hotmail.com

28 92 29 09

Udskiftning af vandmålere udsat

Jeppson VVS har desværre udsat udskiftningen af vandmålere, 2. runde, til perioden 31. oktober – 8. november.

De berørte lejligheder har fået tilsendt mail eller en seddel i postkassen fra Jeppson VVS. Meddelelsen her gælder kun de lejligheder, som ikke har fået skiftet vandmålere endnu.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

27.09.2022

Ekstraordinær generalforsamling

Torsdag den 22. september 2022 kl. 18.00 har vi som annonceret ekstraordinær generalforsamling om altaner i ejendommen.

Mødet afholdes i gården, så medbring selv en stol.

De bedste hilsner
Bestyrelsen

20.09.2022

Gårdfesten

Gårdfesten i dag indretter sig efter vejret. Hold derfor øje med ophold i vejret, her vil legetøj m.v. være klar, hvis det ikke er for vådt. 

Vi spiser klokken 18:00 forskellige steder i gården under tag.

Mette Brandt

27.08.2022

Ekstraordinær generalforsamling

Bestyrelsen indkalder hermed andelsforeningens medlemmer til ekstraordinær generalforsamling om opsætning af altaner (Altanrunde 2) i ejendommen.

Torsdag den 22. september 2022 kl.18.00 i gården

Dagsorden samt to tilhørende bilag ligger på den interne del af foreningens hjemmeside.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

25.08.2022

Orientering om ladestandere på Drosselvej

Som I kan se på nedenstående billede, skrider Frederiksberg Kommunes etablering af tre ladestandere på Drosselvej fremad. 

Vi har spurgt angående løbende orientering om, og eventuel indflydelse på, processen. Kommunen svarer, at placeringen på Drosselvej er et led i den samlede målsætning om placering af ladesteder med højst 250 meters afstand. De skriver også, at de i sager om etablering af sådanne parkeringspladser på offentlig vej ikke har pligt til at varsle eller partshøre. 

De bedste hilsner
Bestyrelsen

14.08.2022

Polering af hovedtrapper i uge 24 og 25

Så er turen kommet til hovedtrapperne, som poleres fra mandag den 13. juni til fredag den 24. juni.
Steen Meisner hænger sedler op i opgangene, hvor I kan se, på hvilke dage der poleres i de enkelte opgange.
Det er vigtigt, at vi på de pågældende dage holder trapper og afsatser helt fri for måtter, sko og andre genstande, så vi kan få flot polerede hovedtrapper rundt i alle hjørner!

De bedste hilsner
Bestyrelsen

12.06.2022

Polering af bagtrapper i uge 23

Fra mandag den 6. juni til fredag den 10. juni polerer Firmaet Steen Meisner bagtrapperne.
Steen hænger sedler op i opgangene, hvor I kan se, på hvilke dage der poleres i de enkelte opgange.
Det er vigtigt, at I fjerner måtter, sko og andre genstande fra bagtrappen på de pågældende dage, så vi kan få flot polerede bagtrapper!

De bedste hilsner
Bestyrelsen

01.06.2022

Ladestandere på Drosselvej

Vi har den 19. maj 2022 modtaget nedenstående besked fra NEXEL vedrørende etablering af ladestandere på Drosselvej. NEXEL skal klargøre strømforsyningen til ladestanderne. Det er firmaet Clever, som efter aftale med Frederiksberg Kommune opsætter ladestandere på offentlige veje i kommunen, der står bag projektet. På Frederiksberg Kommunes hjemmeside fremgår det, at Clever har ansøgt om opstilling af seks udtag ved Drosselvej 81, hvilket nok betyder tre ladestandere med hver to udtag. På Clever.dk optræder Drosselvej 81 som kommende ladepunkt. I bliver naturligvis orienteret, så snart vi modtager eller skaffer os yderligere informationer om projektet.

De bedste hilsner
Bestyrelsen
20.05.2022

 

Til Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard

NEXELs entreprenør vil inden for 4 uger være til stede på området, da vi skal etablere forsyning til kommende ladestandere på Drosselvej.

I den forbindelse skal vi udføre noget gravearbejde i området, hvor der i forvejen står et skab.

Der vil derfor være noget aktivitet ind og ud af området foran ejendommen.

Vi vil selvfølgelig gøre vores bedste for ikke at forstyrre og vil naturligvis retablere området efter gravearbejdet er udført.

 

Informationsmøde med Altan.dk udsat

Ved generalforsamlingen den 26. april 2022 blev det under beretningen oplyst, at der i maj måned vil blive afholdt et informationsmøde med Altan.dk. Vi har på bestyrelsesmøde den 16. maj drøftet informationsmødet og nåede frem til, at vi ikke kan nå at afholde mødet i maj.

Begrundelsen for at udsætte mødet er, at vi ud over tegninger, prisoverslag, tidsplan mm. fra Altan.dk også har brug for, at foreningens arkitekt forud for informationsmødet foretager byggetekniske vurderinger af muligheder og begrænsninger vedrørende placering af nye altaner.

Alt dette sker med henblik på, at vi på informationsmødet kan belyse og afklare så mange spørgsmål som muligt, samt at vi efterfølgende i foreningen kan træffe beslutninger på et oplyst grundlag.

Bestyrelsen vender tilbage med en dato for informationsmødet.

De bedste hilsner
Bestyrelsen

19.05.2022


Firmaet Steen Meisner overtager daglig drift

I forbindelse med skiftet af formand er der foretaget en omfordeling af arbejdsopgaverne, hvor jobbet som vicevært fremover varetages af firmaet Steen Meisner. Det er således Steen Meisner, I skal kontakte vedrørende skader, rekvirering af nødvendige håndværkere og andre praktiske forhold i den daglige drift.

Steen Meisner
40 87 31 05

steenmeisner@steenmeisner.dk

 

Dan har som ny formand overtaget Eriks telefon og mail.

Dan Eriksen

28 92 29 09

fuglebakkegaard@hotmail.com

 

De bedste hilsner

Bestyrelsen

02.05.2022

Sommerlukning

Vi sommerlukker for varmen i radiatorerne fra mandag den 16. maj.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

30.04.2022

 

 

Se hvornår Brunata kommer på besøg

Mvh

Bestyrelsen

15.03.2022

Orientering til samtlige andelshavere

Sæt venligst kryds i kalenderen tirsdag den 26. april kl. 18.30

Ordinær generalforsamling 2022 afholdes i Pyramiden på Skolen på Duevej. Der vil blive indkaldt med normalt varsel.

Mvh

Bestyrelsen

08.03.2022

Husorden

Til andelshaverne i Fuglebakkegård

 Det er tidligere blevet indskærpet

Krav fra Frederiksberg Brandvæsen

Der må ikke henstå og opbevares effekter på trapper og i opgange.

Dette gælder også for køkkentrapper.

Husk trapperne er flugtveje ved brand.

Cykler

Cykler må ikke stå i vores haver eller ved indgange til opgange.

Stil derfor din cykel i cykelskurene eller i cykelkælderen.

Hvis du kun bruger din cykel en gang imellem, så tag hensyn, og sæt den i cykelkælderen.

Barnevogne, klapvogne og legetøj

Der henstilles til, at barnevogne og klapvogne opbevares i barnevognskælderen og ikke i vores trappeopgange.

Legetøj sættes i legetøjskælderen i gården.

Med venlig hilsen bestyrelsen

23.02.2022

Vedrørende klimaforhold og vandskader

Til alle andelshavere

Vi er blevet anbefalet at gøre beboerne opmærksom på, at de ændrede klimaforhold ift. mere vand ovenfra kombineret med blæst er årsagen til, at vi har haft vandskader fra vores tag.

Beboerne bedes, når de er oppe på loftet, selv indrapportere, hvis de ser skader eller utætheder i deres loftrum.

Ligesom beboere i de øverste lejligheder også bør være opmærksomme og indrapportere omgående.

Det er aftalt med vores gårdmand at tilse fællesarealer på loftet efter regnvejr.

Mvh

Bestyrelsen 

25.01.2022

 

 

Skab til kemisk affald

Kære Alle

Frederiksberg Kommune har nu opsat skab til kemiskaffald.

 

Skabet står ved 2B

Kode 2000

Meisner kontakter Frederiksberg Kommune, når skabet skal tømmes

 

Følg venligst anvisning som fremgår af den tidligere husstande omdelte pjece  fra Frederiksberg Kommune.

 

https://www.frederiksberg.dk/ny-affaldsordning-etageejendomme

Med venlig Hilsen

Bestyrelsen 17.12.2021

Centralvarme

Kære andelshavere

Der er aftalt opstart af centralvarme fredag den 24. september.

Mange hilsner

Bestyrelsen

22.09.2021

Container

Containeren vil stå i porten Ternevej 2A

17.september – 19. september 2021

Oprydning i Fuglebakkegaard

Husk

Der ikke må stå effekter på ejendommens fællesarealer

Trapper lofter og kældre

Mvh

Bestyrelsen

20082021


Generalforsamling endeligt afsluttet

Der er ikke kommet indsigelser  til referatet fra generalforsamlingen.

Generalforsamling er hermed endeligt afsluttet.

Relevante dokumenter er lagt ind i mappen “Dokumenter (brugere)” under fanebladet “Profil”. 

Mvh.

Bestyrelsen

04082021

Husk

Der står pt. 83 cykler, barnevogne og løbehjul osv., hvor der stadig er mærket til bortskafning. 

16. juli bliver mærkede genstande kørt væk. 

(Læs eventuelt tidligere opslag, der blev hængt i opgangene juni)

Mvh

Bestyrelsen

01.07.2021

 

Kære hunde- og katteejere

Bestyrelsen har modtaget henvendelse fra bekymrede andelshavere, hvorfor vi med dette opslag venligst minder om gældende ordensregler vedrørende husdyr.

Husk venligst, at alle hunde og katte skal være i snor på ejendommens fællesarealer  

Luftning bedes foregå på Frederiksberg Kommunes offentlige veje efter gældende regler.

Skulle uheldet ske, skal eventuelle efterladenskaber straks fjernes af ejeren.

Husdyr må ikke være til gene for andre andelshavere.

Mange hilsner

Bestyrelsen

21.06.2021

 

 

 

Sidste nyt om højbedene

Gartneren fra Gl. Holmegaard Anlæg har nu tilplantet højbedene med 190 krydderurter. Når planterne har haft mulighed for at sætte sig – dette tager tre uger – kan vi begynde at høste. Dette betyder, at de er klar til Sankt Hans 🙂

Mange hilsner

Gårdudvalget

Hvad sker der mon i gården?

Hvis du har undret dig over, hvad der sker i gården i disse dage, så er det etableringen af fem nye højbede. Bedene vil inden for de næste par uger blive beplantet med krydderurter. Pluk gerne til husbehov, når planterne har haft mulighed for at sætte sig, men tænk også gerne på din næste, da der gerne skulle være til alle interesserede. 

Bedene er lavet af unistål og omringet af slotsgrus – den grustype, du også kan finde i eksempelvis Frederiksberg Have. Hvis du er interesseret, kan du læse mere om slotsgrus her https://ign.ku.dk/slotsgrus/ 

Med ønske om at bedene vil sprede glæde i foreningen,

Gårdudvalget

Generalforsamling 2021

Kære beboere 

Regeringen har fra den 21. maj 2021 hævet forsamlingsforbuddet udendørs fra 75 – 100 personer, derfor bliver det nu muligt at afholde generalforsamling for Fuglebakkegaard. Ligesom sidste år vil det blive afholdt i gården. 

Generalforsamlingen vil blive afviklet torsdag den 10. juni 2021 kl. 19. 

Der vil blive indkaldt med normalt varsel.

Mvh

Bestyrelsen 23.04.2021


De nye porte

Klik på den grå boks, hvis du vil læse mere om, hvordan de nye porte betjenes. Og tak til den beboer, der gjorde opmærksom på, at det kunne pynte med nogle julekranse. 

Glædelig jul

Bestyrelsen – 19.12.2020



Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard
Foreningsaftale med individuel betaling

Hvis du ønsker at ændre eller oprette en aftale med Fibia (tv, net, telefon), skal du henvende dig til Fibia på 70 29 24 44.

Læs eventuelt mere i nedenstående dokument “Fibia Waoo tilbud efterår 2020”. Dokumentet har været lagt i alle postkasser nov. 2020. 

 

andelsboligselskabet-fuglebakkegaard—foreningsaftale-med-individuel-betaling

 

Mvh

Bestyrelsen

23.11.2020

 

Nye porte og havelåger

Kære beboere

Fra uge 45 til 48 vil porte og havelåger blive udskiftet. 

Gården vil ikke være aflåst under montagen, træk derfor venligst porten til, når I går ud og ind. 

Benyt venligst cykelkældre ved 2A og 2B eller eget kælderrum under montagen i ca. uge 47. 

Mange hilsner

Bestyrelsen

24.10.2020

Orientering til andelshavere

Francks miljø- og geoteknik kommer onsdag den 21. oktober og laver en boreprøve i cykelkælderen Ternevej 2B. Der isættes et rør (ca. 2”-rør), som skal bruges til at bestemme grundvandsspejlets kote. Røret vil være synligt og skal stå frit, så efter 1 uges tid kan grundvandsspejlets kote igen måles. Francks miljø- og geoteknik efterlader røret stående i gulvet.

 Mvh

Bestyrelsen

20.10.2020

CYKLER PÅ HJØRNET AF BORUPS ALLE OG DROSSELVEJ

Kære beboere

Den 15. september 2020 vil alle cykler, der står på hjørnet af Borups Allé og Drosselvej, blive mærket.

Den 20. oktober 2020 bliver cykler, der ikke er hentet, fjernet.

Mvh
Bestyrelsen
15.09.2020

 
Rensning af varmvandsbeholder

Tirsdag den 25. august lukkes der for det varme vand mellem kl. 9:00 og 15:00.

Hvis du har et termostatstyret blandingsbatteri i din brusekabine så start med at lade vandet i håndvasken løbe i 5 min før badet benyttes.

Bestyrelsen
21.08.2020


Tirsdag den 25. august lukkes der for det varme vand mellem kl. 9:00 og 15:00.

Hvis du har et termostatstyret blandingsbatteri i din brusekabine så start med at lade vandet i håndvasken løbe i 5 min før badet benyttes.

Bestyrelsen
21.08.2020


Gårdfest aflyst (desværre)

For at være på den sikre side i forhold til CoVid-19 har bestyrelsen besluttet at aflyse årets gårdfest den 5. september.

Vi glæder os til gårdfest igen næste år – sæt allerede nu kryds i kalenderen lørdag den 28. august 2021.

Bestyrelsen
17.8.2020



Du kan framelde dig notifikationer igen i bunden af den tilsendte mail.

Mange hilsner
Bestyrelsen
24.02.2020



Driftsplan 2020

12.8.2020
Se driftsplan 2020 under login


Nyt om generelforsamling 2020

Frederiksberg 13. juli 2020

Orientering til samtlige andelshavere

Generalforsamling
Regeringen har hævet forsamlingsforbuddet til 100 personer.
Bestyrelsen forsøger at finde et lokale hvor mindst 80 personer må være samlet.
Generalforsamlingen vil blive afviklet torsdag den 27. august 2020, så er de fleste hjem-me efter ferie.
Generalforsamlingen må evt. afholdes i gården.
Der vil blive indkaldt med normalt varsel.
God sommer

Mvh
Bestyrelsen

Til orientering

Ikke-brugbare cykler er nu flyttet til nærmeste cykelkælder i 2A og 2B.

Mange hilsner
Bestyrelsen
16.06.2020

Nyt om gårdfesten

Kære andelsbolighavere

Fuglebakkegaards festudvalg har besluttet at flytte gårdfesten fra lørdag den 29. august til lørdag den 5. september, da det øger chancen for, at vi må samles mere end 50 mennesker.

Der vil dog efter al sandsynlighed stadig blive tale om en modificeret udgave af gårdfesten med afstandshensyn, portionsanretning af mad osv., og i yderste konsekvens kan det blive nødvendigt helt at aflyse, hvis anbefalingerne ændrer sig. Gården er at betragte som offentligt rum, og alle regler skal naturligvis overholdes.

Der vil som altid blive hængt sedler i opgangene med yderligere info, når vi kommer nærmere.

På vegne af festudvalget
Fuglebakkegaards bestyrelse
28.05.2020


Rengøring

Kære beboere

Håndtag, rækværk og håndlister vil i den kommende periode blive vasket og desinficeret 3 gange om ugen for at mindske muligheden for smitte.

Mvh
Bestyrelsen
17.03.2020

Fuglebakkegaard har haft besøg af rottefængeren

Vi har rotter udvendigt på bygningen ved Ternevej 2a.
Ballerup Kloakservice er på sagen med start fra tirsdag den 18. februar.

Mvh

Bestyrelsen
17.02.2020

Husleje

Kære beboere i Fuglebakkegård

Huslejen vil i 2020 ikke blive ændret som vedtaget på Generalforsamlingen 2019, da det viser sig, at vores drift i 2020 kan gennemføres uden huslejeforhøjelse pt.

I ønskes alle en glædelig jul & et godt nyt år

Mvh
Bestyrelsen
04.12.2019



Indbrud

I august måned har der været indbrud i to stuelejligheder i Fuglebakkegaard. I den forbindelse er vores tømrer i gang med at udfærdige et tilbud på etablering af indbrudssikring.

Hermed en opfordring til alle beboere: Gør det ikke nemt for tyvene – undlad at stille borde, stole og cykler på ydersiden af ejendommen.

Mvh
Bestyrelsen
20.08.2019

Hans Dahlerup Berthelsen

Tilbud til beboerne i arkitekt Hans Dahlerup Berthelsens huse.

Hvis man som beboer vil købe bogen nævnt i folderen omdelt 12.8.2019 samt spare porto på 60 kr., kan bogen bestilles på fuglebakkegaard@hotmail.com senest 2. september, hvorefter bestyrelsen indkøber samlet.

Vinduer 2019
Isolering af loftsrum 2019
Nyt fra kommunen
Marts 2019