Ønsker du at blive oprettet som bruger på hjemmesiden, så skriv til bestyrelsen på fuglebakkegaard@hotmail.com.
I løbet af nogle dage vil du modtage en mail med loginoplysninger.
Som bruger kan du tilgå relevante dokumenter vedr. Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard under fanebladet “Profil”.
Fanebladet “Profil” kan du kun se, hvis du er oprettet som bruger.
Husk ekstraordinær generalforsamling torsdag den 27. november 2025 kl. 19.00 på Borups Alle 144, st.
Det er her, vi beslutter, hvilken model rørudskiftning der skal igangsættes.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.11.24
Porten ved Ternevej 2 skal have udskiftet pumpen. Bestyrelsen har bestilt to pumper og oprettet en serviceaftale, så portene løbende kan blive serviceret.
Mange hilsner
Bestyrelsen 20.11.2025
Da bestyrelsesmedlem Artemis er fraflyttet foreningen pr. 1.11., er følgende justeringer i bestyrelsen foretaget:
Mange hilsner
Bestyrelsen 16.11.2025
Gearet ved porten Ternevej 2b hopper gentagne gange ud. Patrick (Vicevært) er på sagen og er løbende i kontakt med låsesmeden.
Lyset på bagtrappen Ternevej 2b slukker ikke. Patrick har gennemgået relæ og kontakter. En elektriker er kontaktet til at løse problematikken.
Tak til de beboere, der sender besked til Patrick, så han er orienteret og kan handle på det. Kontaktinfo findes under fanebladet “Kontakt”.
Mange hilsner
Bestyrelsen 11.11.2025
Altan.dk begynder i uge 46-47 (mandag 10/11 – fredag 21/11) at opsætte altaner. De starter ved Ternevej 2B og har brug for, at de kan komme rundt i hjørnet med deres maskiner. Derfor er det vigtigt, at de ladcykler, der er fastlåst til muren ved Ternevej 2B, kan flyttes.
Så frigør inden mandag den 10. november din cykel fra muren, så den kan flyttes.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
Kældrene ved Borups Alle 141 og Ternevej 2A er nu renset for asbest og kan tilgås igen.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.10.13
Kælderområdet i hjørnet ved Solsortvej 76/Borups Alle 141 er nu renset for asbest og kan tilgås igen.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.10.08
Kælderrummet med tørretumbler (nummer 46) er nu renset for asbest. Så tumbleren kan bruges igen, og de omkringliggende kælderrum (nummer 36-45) kan også tilgås igen.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.10.07
Vedhæftet findes information om kommende beboermøde/dialog vedr. det kommende VVS projekt.
Deltagelse skal bekræftes senest 10. oktober på mail.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
01.10.2025
Vedlagt varsling mm. fra DJ Miljø af den kommende asbestsanering i de forurenede kælder- og loftrum. Saneringen går i gang den 29. september.
Du kan i vedlagte fire bilag læse nærmere om processen samt finde kontaktoplysninger til DJ Miljø, som står for saneringen.
– Opslag i opgangene
– Generel varsling til beboere
– Bilag 1: Kort over afspærrede områder i kælder
– Bilag 2: Kort over afspærrede områder på loft
I næste uge (uge 39) opstilles der miljøvogne i gården. De optager noget plads, men er nødvendige for arbejdets udførelse.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.09.16
Rensningen af de asbestforurenede kælder- og loftrum går nu i gang.
Mandag den 15. september afholdes der opstartsmøde, og herefter begynder det praktiske arbejde med etablering af arbejdsplads og rensning.
Der opsættes varslinger i opgangene, hvor I kan læse nærmere om processen.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.09.12
Altan.dk begynder at etablere byggepladsen til opsætning af altaner i uge 46 eller 47, og selve opsætningen følger herefter. Nærmere besked om tidsplanen for opsætningen følger.
Vedrørende betaling for altanerne følger vi samme tidsplan som i første altanrunde. Det betyder, at alle beboere, som ønsker at betale altanen kontant, betaler det samlede beløb, når opsætningen af de første altaner påbegyndes.
Opsætningen af hver altan forventes at tage fire arbejdsdage.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.09.03
Grundet manglende tilbagemelding om mulige arrangører til årets sommerfest, bliver denne aflyst i år.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
18.08.2025
Kortlægningen af asbestforureningen i vores kælder- og loftrum er afsluttet, og opgaven med at foretage selve asbestsaneringen er i juli måned sendt i udbud. Fredag den 8. august kl.10 er der besigtigelse, hvor inviterede firmaer kan byde på opgaven. Herefter beslutter bestyrelse og byggerådgiver, hvem der skal foretage saneringen, som vi forventer er afsluttet i september måned.
Tidligere oplyste vi, at selve saneringen ville foregå i juli måned, hvilket var en fejl. Vi beklager misinformationen og den langvarige proces.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.08.05
Hvert år i august plejer fuglebakkegaard af holde sommerfest for alle. Sommerfesten bliver arrangeret på frivillig basis af beboerne.
Hvis du som beboer har mod på at stå for planlægning og koordinering af årets sommerfest, er du velkommen til at kontakte til bestyrelsen.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
28.07.2025
Altan.dk er nu gået i gang med at producere altanerne, og vi hører fra dem, når de har et forventet tidspunkt for opstart af selve montagen af altanerne.
I kan som altid følge processen på Altan.dk’s kundenet www.kunde.altan.dk ved at bruge det brugernavn og den adgangskode, som tidligere er oplyst.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.07.10
DJ Miljø & Geoteknik har nu færdiggjort sporingen af asbest i kælder- og loftrum, og der er desværre målt asbeststøv i ni kælderrum og ti loftrum, hvoraf nogle er fællesrum, fx tørre- og vaskerum.
Beboerne med forurenede rum har modtaget en personlig mail, og bestyrelsen sætter sedler op på dørene til de 19 rum.
Rensning af rummene er planlagt til at foregå sidst i juli måned.
De beboere, som ikke har forurenede rum (og det er heldigvis de fleste), får leveret nøgler tilbage i postkassen.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dan Eriksen.
dan.b.eriksen@gmail.com
91 54 39 31
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.06.23
I forbindelse med planlægning af det kommende renoveringsprojekt skal der foretages en registrering af placeringer af vand og afløbsinstallationer i badeværelse og køkken.
Se hvornår der vil være gennemgang i din lejlighed i vedhæftede dokument ovenfor.
4. juni 2025
Flere har måske bemærket, at det er længe siden, at Fru Jacobsen – også kendt som Henny Dina Jacobsen – har siddet og slikket solskin i forhaverne på Ternevej. Hun gik bort påskedag efter at have været ca. 10 dage på rehabilitering på Frederiksberg Hospital. Begravelsen blev holdt 2. maj i Frederiksberg Kirke.
Fru Jacobsen fyldte 100 år dagen efter gårdfesten og fik i den forbindelse besøg af Michael Vindfeldt – borgmester i Frederiksberg Kommune – som cyklede fra sin bolig på C.F. Richs vej til Solsortvej for at ønske hende tillykke.
Hun vil blive savnet
Bestyrelsen
14.05.2025
Så er byggetilladelsen fra Frederiksberg Kommune til opsætning af altaner kommet, og den er positiv (se vedhæftede dokument)!
I den kommende uge læser vi tilladelsen grundigt igennem sammen med Altan. dk, og så hører I nærmere om det videre forløb.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.05.11
Referat af ordinær generalforsamling 2025 ligger nu på hjemmesiden under “PROFIL” i henhold til foreningens vedtægter §26 stk.3.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.05.08
Som forberedelse til den kommende udskiftning af vandrør i bygningen skal DJ Miljø og Geoteknik P/S foretage målinger for eventuelle forekomster af asbeststøv i de kælder- og loftrum, som har gennemløb af vandrør. Det drejer sig om 50 kælderrum og 20 loftrum.
Bestyrelsen har tidligere sendt mail (eller lagt besked i postkassen) til de andelshavere, som har de berørte kælder- og loftrum, med besked om at aflevere nøgler til bestyrelsen, så firmaet kan komme til at foretage målingerne.
De fleste har afleveret nøgler (tak for det!), men vi mangler fortsat en del. Så tjek din mail og se, om du har et eller flere af de berørte rum.
Aflever i givet fald nøgler så hurtigt som muligt. Det er meget vigtigt, at vi får foretaget målingerne, så vi kan komme i gang med at skifte vores vandrør – og så andelshaverne på Drosselvej 81 og Borups Alle 139 igen kan få adgang til deres afspærrede kælderrum!
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025. 05. 05
Vi afholder ekstraordinær generalforsamling
Onsdag den 21. maj 2025 kl.18.30 på Borups Alle 144
Den ekstraordinære generalforsamling afholdes, fordi vi ikke havde et beslutningsdygtigt fremmøde på den ordinære generalforsamling den 24. april 2025.
Dagsorden og tilhørende materialer følger.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.05.01
Varmeregnskab 2024 er omdelt i postkasserne.
Tilbage- og efterbetaling sker med opkrævningen for juli kvartal.
Der er også reguleret i aconto-opkrævningerne, da de i mange tilfælde ikke stemmer overens med det reelle forbrug.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.04.25
Som forberedelse til det kommende rørprojekt, som omfatter udskiftning og renovering af vand- og varmerør og af faldstammer, har vi fået foretaget en undersøgelse af bygningen for miljøfarlige stoffer.
Undersøgelsens formål er at undersøge de byggematerialer, som er omfattet af renoveringen, for miljøfarlige stoffer, således at renoveringen kan foregå efter gældende arbejdsmiljøregler, og bygningsaffald kan håndteres efter gældende forskrifter for kildesortering og bortskaffelse.
Et resultat af miljøundersøgelsen er desværre, at der er påvist forekomster af asbestfibre i varmekælderen under Borups Alle 139 samt i kælderen under Drosselvej 81.
Bestyrelsen har på den baggrund bestilt en gennemgribende undersøgelse, så vi kan få fuldt overblik over problemets omfang, samt en handleplan for håndtering og fjernelse af de påviste miljøfarlige stoffer. Undersøgelse og handleplan vil blive færdiggjort så hurtigt som muligt.
Indtil den samlede handleplan er klar, har bestyrelsen valgt at afspærre varmekælderen og kælderen under Drosselvej 81.
Vi er klar over, at en afspærring af områder med kælderrum er stærkt generende for de berørte beboere, men det er efter vores vurdering den mest forsvarlige løsning, og det er også den løsning, vi har fået anbefalet af foreningens advokat og byggerådgiver.
Vi håber, at processen med håndtering af de miljøfarlige stoffer bliver kortvarig, og I vil løbende blive orienteret om det videre forløb.
Rapporten fra den foreløbige miljøundersøgelse samt beboerorientering fra DJ Miljø og Geoteknik P/S vedlægges.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.24
Generalforsamling 2025 afholdes torsdag den 24. april 2025 kl.19.00 i Grøndal Multicenter, Hvidkildevej 64, 2400 København NV.
Generalforsamlingen afholdes i det store Mødelokale 1 på første sal i Grøndal Multicenter, fordi Skolen på Duevej for tiden ikke lejer lokaler ud.
Dagsorden og bilag følger.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.11
Vi har nu modtaget et brev fra Frederiksberg Kommune angående vores ansøgning om opsætning af yderligere 15 altaner.
I brevet stiller kommunen følgende tre krav til ændringer i ansøgningen, før de kan foretage en egentlig behandling af den:
Bestyrelsen har sendt et svar på brevet fra kommunen, hvori vi forholder os til de tre krav.
Da der kun er én lejlighed ud af de fire stuelejligheder mod Ternevej, som er interesseret i altan, vil det efter bestyrelsens vurdering være umuligt at få lov til at opsætte altan på Ternevej. I den første altanrunde var det også et ufravigeligt krav fra kommunen, at alle lejligheder på 1.-3. etage fik opsat altan.
Med hensyn til altandørenes udseende forsøger vi at få lov til at opsætte altandøre af samme type som de eksisterende.
Når det gælder altandørenes placering til højre eller venstre på altanerne forsøger vi også her at få lov til at placere alle altandøre, som de enkelte andelshavere har ønsket dem placeret.
Det er vigtigt at være opmærksom på, at det under alle omstændigheder er Frederiksberg Kommune, der har det sidste ord i sagen.
Vi har lagt brevet fra kommunen og bestyrelsens svar i forlængelse af dette opslag. Her kan I læse mere detaljeret om de tre krav fra kommunen og om bestyrelsens begrundelser for at få ændret to af de tre krav.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
27.05.2024
Altan.dk har i dag sendt den længe ventede byggetilladelse til Frederiksberg Kommune. I den orienterende mail fra altan.dk, som Fuglebakkegaards bestyrelse har modtaget, står der følgende:
”Vi oplever i øjeblikket en længere sagsbehandlingstid hos kommunen. Du kan holde dig orienteret på kommunens hjemmeside, om aktuelle sagsbehandlingstider. Følg link til kommunens hjemmeside https://www.frederiksberg.dk/by-bolig-og-miljoe/byggeri/sagsbehandlingstid-og-gebyr”
Se yderligere om status på altanprojektet længere nede på siden.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
13.03.2024
Hjemmeside og hosting håndteret af Boligforeningsweb (Anyhoa.com internationally)