Ønsker du at blive oprettet som bruger på hjemmesiden, så skriv til bestyrelsen på fuglebakkegaard@hotmail.com.
I løbet af nogle dage vil du modtage en mail med loginoplysninger.
Som bruger kan du tilgå relevante dokumenter vedr. Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard under fanebladet “Profil”.
Fanebladet “Profil” kan du kun se, hvis du er oprettet som bruger.
I forbindelse med planlægning af det kommende renoveringsprojekt skal der foretages en registrering af placeringer af vand og afløbsinstallationer i badeværelse og køkken.
Se hvornår der vil være gennemgang i din lejlighed i vedhæftede dokument ovenfor.
4. juni 2025
Flere har måske bemærket, at det er længe siden, at Fru Jacobsen – også kendt som Henny Dina Jacobsen – har siddet og slikket solskin i forhaverne på Ternevej. Hun gik bort påskedag efter at have været ca. 10 dage på rehabilitering på Frederiksberg Hospital. Begravelsen blev holdt 2. maj i Frederiksberg Kirke.
Fru Jacobsen fyldte 100 år dagen efter gårdfesten og fik i den forbindelse besøg af Michael Vindfeldt – borgmester i Frederiksberg Kommune – som cyklede fra sin bolig på C.F. Richs vej til Solsortvej for at ønske hende tillykke.
Hun vil blive savnet
Bestyrelsen
14.05.2025
Så er byggetilladelsen fra Frederiksberg Kommune til opsætning af altaner kommet, og den er positiv (se vedhæftede dokument)!
I den kommende uge læser vi tilladelsen grundigt igennem sammen med Altan. dk, og så hører I nærmere om det videre forløb.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.05.11
Referat af ordinær generalforsamling 2025 ligger nu på hjemmesiden under “PROFIL” i henhold til foreningens vedtægter §26 stk.3.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.05.08
Som forberedelse til den kommende udskiftning af vandrør i bygningen skal DJ Miljø og Geoteknik P/S foretage målinger for eventuelle forekomster af asbeststøv i de kælder- og loftrum, som har gennemløb af vandrør. Det drejer sig om 50 kælderrum og 20 loftrum.
Bestyrelsen har tidligere sendt mail (eller lagt besked i postkassen) til de andelshavere, som har de berørte kælder- og loftrum, med besked om at aflevere nøgler til bestyrelsen, så firmaet kan komme til at foretage målingerne.
De fleste har afleveret nøgler (tak for det!), men vi mangler fortsat en del. Så tjek din mail og se, om du har et eller flere af de berørte rum.
Aflever i givet fald nøgler så hurtigt som muligt. Det er meget vigtigt, at vi får foretaget målingerne, så vi kan komme i gang med at skifte vores vandrør – og så andelshaverne på Drosselvej 81 og Borups Alle 139 igen kan få adgang til deres afspærrede kælderrum!
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025. 05. 05
Vi afholder ekstraordinær generalforsamling
Onsdag den 21. maj 2025 kl.18.30 på Borups Alle 144
Den ekstraordinære generalforsamling afholdes, fordi vi ikke havde et beslutningsdygtigt fremmøde på den ordinære generalforsamling den 24. april 2025.
Dagsorden og tilhørende materialer følger.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.05.01
Varmeregnskab 2024 er omdelt i postkasserne.
Tilbage- og efterbetaling sker med opkrævningen for juli kvartal.
Der er også reguleret i aconto-opkrævningerne, da de i mange tilfælde ikke stemmer overens med det reelle forbrug.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.04.25
Som forberedelse til det kommende rørprojekt, som omfatter udskiftning og renovering af vand- og varmerør og af faldstammer, har vi fået foretaget en undersøgelse af bygningen for miljøfarlige stoffer.
Undersøgelsens formål er at undersøge de byggematerialer, som er omfattet af renoveringen, for miljøfarlige stoffer, således at renoveringen kan foregå efter gældende arbejdsmiljøregler, og bygningsaffald kan håndteres efter gældende forskrifter for kildesortering og bortskaffelse.
Et resultat af miljøundersøgelsen er desværre, at der er påvist forekomster af asbestfibre i varmekælderen under Borups Alle 139 samt i kælderen under Drosselvej 81.
Bestyrelsen har på den baggrund bestilt en gennemgribende undersøgelse, så vi kan få fuldt overblik over problemets omfang, samt en handleplan for håndtering og fjernelse af de påviste miljøfarlige stoffer. Undersøgelse og handleplan vil blive færdiggjort så hurtigt som muligt.
Indtil den samlede handleplan er klar, har bestyrelsen valgt at afspærre varmekælderen og kælderen under Drosselvej 81.
Vi er klar over, at en afspærring af områder med kælderrum er stærkt generende for de berørte beboere, men det er efter vores vurdering den mest forsvarlige løsning, og det er også den løsning, vi har fået anbefalet af foreningens advokat og byggerådgiver.
Vi håber, at processen med håndtering af de miljøfarlige stoffer bliver kortvarig, og I vil løbende blive orienteret om det videre forløb.
Rapporten fra den foreløbige miljøundersøgelse samt beboerorientering fra DJ Miljø og Geoteknik P/S vedlægges.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.24
Generalforsamling 2025 afholdes torsdag den 24. april 2025 kl.19.00 i Grøndal Multicenter, Hvidkildevej 64, 2400 København NV.
Generalforsamlingen afholdes i det store Mødelokale 1 på første sal i Grøndal Multicenter, fordi Skolen på Duevej for tiden ikke lejer lokaler ud.
Dagsorden og bilag følger.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.11
Vi har nu modtaget et brev fra Frederiksberg Kommune angående vores ansøgning om opsætning af yderligere 15 altaner.
I brevet stiller kommunen følgende tre krav til ændringer i ansøgningen, før de kan foretage en egentlig behandling af den:
Bestyrelsen har sendt et svar på brevet fra kommunen, hvori vi forholder os til de tre krav.
Da der kun er én lejlighed ud af de fire stuelejligheder mod Ternevej, som er interesseret i altan, vil det efter bestyrelsens vurdering være umuligt at få lov til at opsætte altan på Ternevej. I den første altanrunde var det også et ufravigeligt krav fra kommunen, at alle lejligheder på 1.-3. etage fik opsat altan.
Med hensyn til altandørenes udseende forsøger vi at få lov til at opsætte altandøre af samme type som de eksisterende.
Når det gælder altandørenes placering til højre eller venstre på altanerne forsøger vi også her at få lov til at placere alle altandøre, som de enkelte andelshavere har ønsket dem placeret.
Det er vigtigt at være opmærksom på, at det under alle omstændigheder er Frederiksberg Kommune, der har det sidste ord i sagen.
Vi har lagt brevet fra kommunen og bestyrelsens svar i forlængelse af dette opslag. Her kan I læse mere detaljeret om de tre krav fra kommunen og om bestyrelsens begrundelser for at få ændret to af de tre krav.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
27.05.2024
Altan.dk har i dag sendt den længe ventede byggetilladelse til Frederiksberg Kommune. I den orienterende mail fra altan.dk, som Fuglebakkegaards bestyrelse har modtaget, står der følgende:
”Vi oplever i øjeblikket en længere sagsbehandlingstid hos kommunen. Du kan holde dig orienteret på kommunens hjemmeside, om aktuelle sagsbehandlingstider. Følg link til kommunens hjemmeside https://www.frederiksberg.dk/by-bolig-og-miljoe/byggeri/sagsbehandlingstid-og-gebyr”
Se yderligere om status på altanprojektet længere nede på siden.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
13.03.2024
Hjemmeside og hosting håndteret af Boligforeningsweb (Anyhoa.com internationally)