Ønsker du at blive oprettet som bruger på hjemmesiden, så skriv til bestyrelsen på fuglebakkegaard@hotmail.com.
I løbet af nogle dage vil du modtage en mail med loginoplysninger.
Som bruger kan du tilgå relevante dokumenter vedr. Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard under fanebladet “Profil”.
Fanebladet “Profil” kan du kun se, hvis du er oprettet som bruger.
Porten ved Ternevej 2A har desværre en fejl på sensoren, hvilket bevirker, at porten ikke altid genåbner, når man passerer den under lukning.
Så undgå forsøg på at genåbne porten, fx ved at aktivere sensoren med hånden.
Der er bestilt reparatør, så fejlen kan blive rettet.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.04.09
Mandag den 7. april kl.17-18 inviteres du til at møde bestyrelsen til en uformel snak, hvor du fx har mulighed for at høre nærmere om de kommende store projekter og få svar på de spørgsmål, du har.
Mødet afholdes i “bordtennislokalet” i kælderen ved Borups Alle 141 eller i gården – alt efter vejret.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.31
Som forberedelse til det kommende rørprojekt, som omfatter udskiftning og renovering af vand- og varmerør og af faldstammer, har vi fået foretaget en undersøgelse af bygningen for miljøfarlige stoffer.
Undersøgelsens formål er at undersøge de byggematerialer, som er omfattet af renoveringen, for miljøfarlige stoffer, således at renoveringen kan foregå efter gældende arbejdsmiljøregler, og bygningsaffald kan håndteres efter gældende forskrifter for kildesortering og bortskaffelse.
Et resultat af miljøundersøgelsen er desværre, at der er påvist forekomster af asbestfibre i varmekælderen under Borups Alle 139 samt i kælderen under Drosselvej 81.
Bestyrelsen har på den baggrund bestilt en gennemgribende undersøgelse, så vi kan få fuldt overblik over problemets omfang, samt en handleplan for håndtering og fjernelse af de påviste miljøfarlige stoffer. Undersøgelse og handleplan vil blive færdiggjort så hurtigt som muligt.
Indtil den samlede handleplan er klar, har bestyrelsen valgt at afspærre varmekælderen og kælderen under Drosselvej 81.
Vi er klar over, at en afspærring af områder med kælderrum er stærkt generende for de berørte beboere, men det er efter vores vurdering den mest forsvarlige løsning, og det er også den løsning, vi har fået anbefalet af foreningens advokat og byggerådgiver.
Vi håber, at processen med håndtering af de miljøfarlige stoffer bliver kortvarig, og I vil løbende blive orienteret om det videre forløb.
Rapporten fra den foreløbige miljøundersøgelse samt beboerorientering fra DJ Miljø og Geoteknik P/S vedlægges.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.24
Generalforsamling 2025 afholdes torsdag den 24. april 2025 kl.19.00 i Grøndal Multicenter, Hvidkildevej 64, 2400 København NV.
Generalforsamlingen afholdes i det store Mødelokale 1 på første sal i Grøndal Multicenter, fordi Skolen på Duevej for tiden ikke lejer lokaler ud.
Dagsorden og bilag følger.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.03.11
Den planlagte rensning af vores varmtvandsbeholder, som skulle være foretaget fredag den 21. februar, er udsat på grund af sygdom hos det firma, Krüger, som renser beholderen.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
2025.02.21
Frem til den kommende generalforsamling, torsdag den 24. april 2025, bytter Inger-Lise Mourier og Dan Eriksen roller i bestyrelsen, hvor Dan overtager funktionen som sekretær og administrator af foreningens hjemmeside, og Inger-Lise fortsætter som menigt medlem af bestyrelsen.
Mange hilsner
Bestyrelsen
2025.02.15
Af hjertet tak for al den opmærksomhed og støtte, som jeg har modtaget i forbindelse med Eriks død og bisættelse den 13. november.
Jeg er dybt rørt over de smukke blomster, småkager, varme hilsener og fine ord om Erik.
Det betyder mere end ord kan beskrive, at mærke den omsorg og kærlighed, I har delt med mig i denne svære tid.
Mange hilsner
Grethe
20.11.2024
Indkaldelse til EGF er lagt i alle postkasser fredag den 8.11.2024
Mange hilsner
Bestyrelsen
09.11.2024
Erik Nielsen, som i mange år var formand på Fuglebakkegaard er gået bort i går.
Han bisættes onsdag den 13. november kl. 13 fra Mariendal Kirke.
Vores dybfølte tanker går til hans efterladte hustru, Grethe.
Bestyrelsen
05.11.2024
Sæt kryds i kalenderen
Ekstraordinær generalforsamling tirsdag den 19. november klokken 18:30 på Borups Allé 144, stuen (Bemærk adressen).
En nærmere dagsorden vil følge jf. vedtægterne senest 8 dage før.
Den ekstraordinære generalforsamling vedrører tag- og rørprojekt.
Dette opslag hænges også i alle opgange senest d.d.
Dbh
Bestyrelsen
22.10.2024
Torsdag den 26.09. mellem klokken 7:00 og 9:00 vil der være droneflyvning over Fuglebakkegaard. Droneflyvningen skal bruges i forbindelse med inspektion af taget.
Mange hilsner
Bestyrelsen
25.09.2024
Ny vicevært pr. 1 september 2024
Bestyrelsen har valgt at skifte viceværten ud på ejendommen og har derfor indgået en ny aftale med et andet viceværtfirma.
Vi vil gerne takke Steen Meisner og hans mandskab for deres indsats igennem de sidste år.
1. september overtager servicefirmaet ejendomsservice.nu viceværtopgaven. Som udgangspunkt hedder den daglige ansvarshavende vicevært Patrick Aarup og kan kontaktes på:
P@ejendomsservice.nu eller på mobil: 53615193 indenfor normal arbejdstid.
Udenfor normal arbejdstid kan deres vagttelefon benyttes på: 70701302 – vagttelefonen må KUN benyttes til uopsættelige situationer som ikke kan vente til næstkommende hverdag.
Vi håber, at I vil tage godt imod jeres nye vicevært. Har I spørgsmål er I altid velkommen til at kontakte os.
Mange hilsner
Bestyrelsen
27.08.2024
Dette nyhedsbrev vedrører 1) bortskaffelse af private effekter på fællesarealer (loft, kælder, opgange), 2) oprydning af cykelpark, 3) 5-års gennemgang af vinduer. Følgende informationer er også lagt i alle postkasser.
I forbindelse med den forestående arbejdsdag lørdag d. 31/08-2024, vil kælder og loftrum blive tømt for effekter, som står henstillet. I skal således fjerne jeres effekter inden arbejdsdagen. Effekterne vil ikke blive gemt og kan ikke genanskaffes.
Vi gør opmærksom på, at fremtidige effekter, der står på fællesarealer, vil blive fjernet uden ansvar og uden erstatningspligt. Vi henviser i øvrigt til husorden for Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard stk. 3. Hensættelse af genstande.
” Det er ikke tilladt at have genstande stående i opgangene (på og under trapper), i gange, på lofter, i kældre eller andre steder. Forbuddet omfatter barnevogne, cykler, legetøj, varer, affald samt alle andre former for genstande. Legetøj må ikke efterlades i gård eller anlæg, men skal henstilles i legetøjsrummene. Hvis forbuddet om hensættelse af genstande m.v. efter husordenens pkt.2 eller 3 ikke overholdes, kan bestyrelsen foranledige genstande fjernet fra for andelshaverens regning.”
Den 15. juli 2024 monterede Meisner rødt tape på samtlige cykler, anhængere, børnecykler og andre legeredskaber samt barne- og klapvogne, der står langs hegn, ved trapper, i gården og i kælderen.
Som varslet den 9. juli. 2024 vil ”herreløse” effekter, som stadig bærer tapen, blive samlet og bortskaffet fredag den 23. august 2024. Opslag vedrørende oprydning af cykelpark er tidligere hængt i opgange og lagt på hjemmesiden.
Den 10. september 2024 skal vi sammen med foreningens maler og arkitekt have 5-års gennemgang af det arbejde, der blev lavet, da vi for fem år siden fik malet ejendommens vinduer på ydersiden. I den forbindelse vil bestyrelsen meget gerne høre om eventuelle fejl og mangler i det udførte malerarbejde. Så hvis der er ting ved malerarbejdet på ydersiden af vinduerne, der ikke er i orden, opfordres I til at sende mail til Dan Eriksen med fotos og kort beskrivelse af fejl og mangler. Alternativt kan I kontakte Dan og aftale tid for et besøg i lejligheden, hvor vi så tager billeder og noter på stedet. Fremsendelse af mail og aftale af besøg foregår frem til og med fredag den 30. august.
Dan Eriksen
dan.b.eriksen@gmail.com
91 54 39 31
Mange hilsner
Bestyrelsen
15.08.202
Nedenstående opslag er hængt i alle opgange.
Tilmeld dig/jer og kom glad 🙂
Mange hilsner
Bestyrelsen
05.08.2024
SÅ ER DET IGEN TID TIL AT RYDDE OP I VORES CYKELPARK.
Mandag den 15. juli 2024 vil Meisner montere rødt tape på samtlige cykler, cykelanhængere, knallerter, børnecykler og andre legeredskaber samt barne- og klapvogne, der står langs hegn, ved trapper, i gården og i kælderen.
Fredag den 23. august 2024 vil ”herreløse” effekter, som stadig bærer tapen, blive samlet sammen og bortskaffet.
Hvis du vil beholde din cykel med mere, så fjern tapen hurtigst muligt.
Mange hilsner
Bestyrelsen
09.07.2024
“Aar 1924, den 11′ Februar, Kl. 71/2 Aften afholdtes Generalforsamling i Falkoneralleens Selskabslokaler, Falkoneralle No. 96. Sekretær Dahlerup bød velkommen“
Dette citat, som bestyrelsen har fundet i de gamle, håndskrevne referater for Fuglebakkegaard, betyder, at vi skal fejre 100 års fødselsdag for stiftelsen af Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard.
Er man interesseret i at være med til at planlægge et brag af en fødselsdagsfest, skal man henvende sig til Morten på 20 72 25 66.
Dato for gårdfesten er lørdag den 31. august.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
11.06.2024
Vi har nu modtaget et brev fra Frederiksberg Kommune angående vores ansøgning om opsætning af yderligere 15 altaner.
I brevet stiller kommunen følgende tre krav til ændringer i ansøgningen, før de kan foretage en egentlig behandling af den:
Bestyrelsen har sendt et svar på brevet fra kommunen, hvori vi forholder os til de tre krav.
Da der kun er én lejlighed ud af de fire stuelejligheder mod Ternevej, som er interesseret i altan, vil det efter bestyrelsens vurdering være umuligt at få lov til at opsætte altan på Ternevej. I den første altanrunde var det også et ufravigeligt krav fra kommunen, at alle lejligheder på 1.-3. etage fik opsat altan.
Med hensyn til altandørenes udseende forsøger vi at få lov til at opsætte altandøre af samme type som de eksisterende.
Når det gælder altandørenes placering til højre eller venstre på altanerne forsøger vi også her at få lov til at placere alle altandøre, som de enkelte andelshavere har ønsket dem placeret.
Det er vigtigt at være opmærksom på, at det under alle omstændigheder er Frederiksberg Kommune, der har det sidste ord i sagen.
Vi har lagt brevet fra kommunen og bestyrelsens svar i forlængelse af dette opslag. Her kan I læse mere detaljeret om de tre krav fra kommunen og om bestyrelsens begrundelser for at få ændret to af de tre krav.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
27.05.2024
“Aar 1924, den 11′ Februar, Kl. 71/2 Aften afholdtes Generalforsamling i Falkoneralleens Selskabslokaler, Falkoneralle No. 96. Sekretær Dahlerup bød velkommen“
Dette citat, som bestyrelsen har fundet i de gamle, håndskrevne referater for Fuglebakkegaard, betyder, at vi skal fejre 100 års fødselsdag for stiftelsen af Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard.
Er man interesseret i at være med til at planlægge et brag af en fødselsdagsfest, skal man henvende sig til Morten på 20 72 25 66.
Dato for gårdfesten er lørdag den 31. august.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
08.05.2024
Gårdudvalget har nu tilplantet metal-højbedene med krydderurter og træ-højbedene med blomster. Når krydderurterne har haft mulighed for at sætte sig – dette tager tre uger – kan vi begynde at høste. Dette betyder, at de er klar 25. maj. Spred gerne dette budskab til eventuelle børn 🙂
Mange hilsner
Gårdudvalget
Meisner har manglet reservedele til at reparere porten ved Ternevej 2a. Disse skulle han have fået fat i nu, og porten repareres derfor tirsdag den 16.4.
Mange hilsner
Bestyrelsen
12.04.2024
Næste fyraftensmøde med bestyrelsen er mandag den 15. april klokken 17:00-18:00 i fyrkælderen.
Formålet med fyraftensmødet er at fremme den løbende dialog mellem beboere og bestyrelse. Man kan komme med stort og småt. Måske vil du gerne have hjælp til at tilgå foreningens hjemmeside? Måske er du ny beboer og vil gerne sætte ansigt på bestyrelsesmedlemmerne? Måske ønsker du at tilmelde dig som frivillig til den kommende gårdfest? Eller gårdudvalget? Mulighederne er mange.
Mange hilsner
Bestyrelsen
01.04.2024
Altan.dk har i dag sendt den længe ventede byggetilladelse til Frederiksberg Kommune. I den orienterende mail fra altan.dk, som Fuglebakkegaards bestyrelse har modtaget, står der følgende:
”Vi oplever i øjeblikket en længere sagsbehandlingstid hos kommunen. Du kan holde dig orienteret på kommunens hjemmeside, om aktuelle sagsbehandlingstider. Følg link til kommunens hjemmeside https://www.frederiksberg.dk/by-bolig-og-miljoe/byggeri/sagsbehandlingstid-og-gebyr”
Se yderligere om status på altanprojektet længere nede på siden.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
13.03.2024
Gården er afspærret i hjørnet Borups Allé og Solsortvej pga. løse tagsten i tagrenden.
Der er bestilt lift og tømrer til at udbedre skaden.
Mange hilsner
Bestyrelsen
04.03.2024
I dag har det været nødvendigt at lukke kortvarigt for det varme vand pga. vandskade. Vi beklager for de gener, det eventuelt har medført.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
27.02.2024
I fredags var der igen strømafbrydelse i større dele af Fuglebakkekvarteret. Ligesom over julen medførte det en del gener for beboere i kvarteret.
Hvis man som beboer oplever strømafbrydelse, skal man som det første undersøge, om det er et generelt problem. Det kan man bl.a. gøre på hjemmesiden for leverandøren, Radius Elnet. Følgende link beskriver proceduren, man skal følge ved strømafbrydelse.
https://radiuselnet.dk/elnetkunder/mangler-du-stroem/
Man kan også få en sms, når strømmen går i Radius’ forsyningsområde, som vi tilhører. Se hvordan på følgende link:
Hvis strømafbrydelsen skyldes el-leverandøren, kan bestyrelsen eller husets håndværkere desværre ikke hjælpe, og det mest hensigtsmæssige er at følge proceduren anbefalet af Radius.
Hvis strømafbrydelsen ikke skyldes periodisk fejl fra el-leverandøren eller boligens relæer og sikringer, kan bestyrelsens telefon benyttes for rådgivning.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
20.01.2024
I forbindelse med strømafbrydelsen over julen (se nedenstående opslag), oplever flere beboere som konsekvens, at lys ikke virker i bestemte perioder. Især LED-pærer og andele med nyere relæ kan opleve problemer.
Bestyrelsen er i kontakt med elektriker og Radius, som står for strømforsyningen til ejendommen.
Yderligere kan nævnes, at Ternevej 2a til venstre mangler varmt vand pga. tilstoppet hovedcirkulationsrør på loftet. Jeppson er kontaktet og en proces er sat i gang.
Mange hilsner
Bestyrelsen
10.01.2024
Den 23. december var der kortvarig strømafbrydelse i kvarteret omkring Borups Alle. Strømafbrydelsen medførte desværre, at en cirkulationspumpe på Fuglebakkegaard gik i stykker. Pumpen blev udskiftet den 27. december, og den 28. december har Jeppson VVS luftet ud i vandrørene for at forbedre cirkulationen af varmt vand.
Mange hilsner
Bestyrelsen
29.12.2023
Kære andelshavere
Efter en dag med kraftig regn er der blevet konstateret utætheder i taget omkring hjørnet Ternevej/Solsortevej.
Efter nærmere inspektion med drone kunne vi kortlægge, hvor der skulle sættes ind. Et tømrerfirma har efterfølgende udbedret skaderne.
Vi vil gerne opfordre alle andelshavere til at melde tilbage, hvis I oplever uregelmæssigheder på ejendommen, så vi sammen kan passe på Fuglebakkegaard.
Mange hilsner
Bestyrelsen
27.10.2023
De bedste hilsner
Bestyrelsen
Følgende invitation vil snart blive hængt i opgange.
Den årlige gårdfest i Fuglebakkegaard er en tilbagevendende begivenhed, der giver mulighed for at samles på en hyggelig og uofficiel måde sammen med andre beboere.
Som fremført på generalforsamlingen bliver gårdfesten til ved hjælp af aktive andelshavere, der har lyst til at arrangere og gennemføre festen. Pt. står vi i den situation, at ingen har meldt sig til dette.
Hvis du gerne vil være med til at planlægge gårdfesten eller blot stiller op som frivillig, så skriv til bestyrelsens mail fuglebakkegaard@hotmail.dk. Bestyrelsen vil herefter bringe eventuelle frivillige i kontakt med hinanden.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
04.05.2023
Vi sommerlukker for varmen i radiatorerne mandag den 15. maj.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
02.05.2023
Kære andelshavere
Skolen på Duevej har været nødt til at flytte vores generalforsamling fra Pyramiden til Multisalen.
Multisalen er det lokale med adgang fra Duevej, hvor vi stemmer til valg.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
26.04.2023
Flere har spurgt om årsagerne til udskiftningerne i bestyrelsen. De er helt udramatiske. Thomas har fået nyt og tidskrævende job, og Dan har efter egen opfattelse ikke de kvalifikationer, der skal til for at være en god formand.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
27.02.2023
Dan Eriksen stopper som formand, og Thomas Winther stopper som næstformand i bestyrelsen.
Derfor skal der på generalforsamlingen den 27. april 2023 vælges ny formand og et nyt menigt medlem.
Bestyrelsen konstituerer sig herefter med ny næstformand.
Vi opfordrer alle til at overveje, om hvervet som formand eller menigt medlem i Fuglebakkegaards bestyrelse kunne have interesse.
Hvis du vil høre nærmere, er du meget velkommen til at kontakte Dan på fuglebakkegaard@hotmail.com eller tlf. 28 92 29 09.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
22.02.2023
Det lykkedes ikke for foreningens elektriker at reparere gårdporten ved 2B, så desværre er der fortsat problemer med at åbne den med nøgle.
Firmaet, der har opsat det elektriske styresystem, reparerer det onsdag den 1. februar om eftermiddagen.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
27.01.2023
Den elektriske åbning af gårdporten ved 2B virker ind imellem ikke.
Der er tale om en periodisk fejl, så det er lidt tilfældigt, om porten virker eller ej.
Elektrikeren kommer på mandag og reparerer den.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
21.01.2023
Om ikke længe blive det muligt løbende at aflæse eget varmeforbrug online hos Brunata.
Det kræver blot en e-mail, som man kan kontaktes på.
Vi er ved at indhente de sidste e-mailadresser, og herefter vil alle modtage besked om login mm.
De lejligheder, som vi mangler e-mail fra, bliver kontaktet direkte, så I behøver ikke at foretage jer noget i anledning af denne besked.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
19.01.2023
De individuelle aftaler til de andelshavere, som skal have altaner her i anden runde, nåede ikke at blive færdiggjort til før jul, men det bliver de først i det nye år. Herefter får hver enkelt andelshaver en aftale ud til gennemsyn og underskrift. Så processen skrider stadigvæk fremad.
Beskeden har nok størst interesse for de andelshavere, som skal have altan, men vi orienterer løbende alle om, hvor langt vi er nået i processen.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
28.11.2022
Som mange af jer sikkert har lagt mærke til, er det i år sparsomt med lys i juletræet.
Grunden er, at vi i år har forsøgt os med at lade lysene køre på solceller. Et forsøg, der øjensynligt ikke er faldet så heldigt ud.
Vi går nu over til at lade batterierne manuelt op, så der igen kan blive julehygge i gården.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
07.12.2022
Prisen på varme stiger med 1/3 fra første januar 2023.
Frederiksberg Forsyning – vores varmeleverandør – varsler stigning af priser på varmen. Det betyder, at du kan påregne, at din varmeregning stiger med ca. 1/3. Hvis du ikke ønsker en efterregning, kan du bede vores administrationsselskab om at øge din indbetaling på a conto tilsvarende. E-mail er: hs@admfirmaet.dk
Læs mere om prisstigningen på nedenstående link
Bestyrelsen
20.10.2022
Der er konstateret eksempler på produktionsfejl på elektroderne på foreningens hjertestarter fra Philips. Det er gelen på elektroderne, der kan ”slippe”, når plastbeklædningen trækkes af. På trods af den potentielle fejl kan hjertestarteren godt bruges. Vi får tilsendt nye elektroder, når de er produceret. Vi skal indtil da ikke foretage os noget, fx åbne elektroderne og undersøge dem, da de så ikke kan genanvendes. Den tilhørende sikkerhedsmeddelelse fra Philips kan ses forneden.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
18.10.2022
Det seneste reviderede tilbud (dateret 7.oktober 2022) fra Altan.dk på altaner i Runde 2 er nu lagt på hjemmesiden.
Bemærk, at priserne i tilbuddet ikke er den samlede pris. Der mangler fx udgifter til forsikring og administration.
Inden længe modtager de nitten interesserede lejligheder en anslået bruttopris samt en bindende aftale til underskrift.
I aftalen skal man også angive, om man ønsker at betale altanen via låneordning eller kontant.
Hvis nogle har ombestemt sig og gerne vil have en altan også, skal I hurtigt kontakte Dan Eriksen (formand).
De bedste hilsner
Bestyrelsen
13.10.2022
Kontaktinfo formand
Dan Eriksen
Andelsforeningen Fuglebakkegaard
Formand
28 92 29 09
Jeppson VVS har desværre udsat udskiftningen af vandmålere, 2. runde, til perioden 31. oktober – 8. november.
De berørte lejligheder har fået tilsendt mail eller en seddel i postkassen fra Jeppson VVS. Meddelelsen her gælder kun de lejligheder, som ikke har fået skiftet vandmålere endnu.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
27.09.2022
Torsdag den 22. september 2022 kl. 18.00 har vi som annonceret ekstraordinær generalforsamling om altaner i ejendommen.
Mødet afholdes i gården, så medbring selv en stol.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
20.09.2022
Gårdfesten i dag indretter sig efter vejret. Hold derfor øje med ophold i vejret, her vil legetøj m.v. være klar, hvis det ikke er for vådt.
Vi spiser klokken 18:00 forskellige steder i gården under tag.
Mette Brandt
27.08.2022
Bestyrelsen indkalder hermed andelsforeningens medlemmer til ekstraordinær generalforsamling om opsætning af altaner (Altanrunde 2) i ejendommen.
Torsdag den 22. september 2022 kl.18.00 i gården
Dagsorden samt to tilhørende bilag ligger på den interne del af foreningens hjemmeside.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
25.08.2022
Som I kan se på nedenstående billede, skrider Frederiksberg Kommunes etablering af tre ladestandere på Drosselvej fremad.
Vi har spurgt angående løbende orientering om, og eventuel indflydelse på, processen. Kommunen svarer, at placeringen på Drosselvej er et led i den samlede målsætning om placering af ladesteder med højst 250 meters afstand. De skriver også, at de i sager om etablering af sådanne parkeringspladser på offentlig vej ikke har pligt til at varsle eller partshøre.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
14.08.2022
Så er turen kommet til hovedtrapperne, som poleres fra mandag den 13. juni til fredag den 24. juni.
Steen Meisner hænger sedler op i opgangene, hvor I kan se, på hvilke dage der poleres i de enkelte opgange.
Det er vigtigt, at vi på de pågældende dage holder trapper og afsatser helt fri for måtter, sko og andre genstande, så vi kan få flot polerede hovedtrapper rundt i alle hjørner!
De bedste hilsner
Bestyrelsen
12.06.2022
Fra mandag den 6. juni til fredag den 10. juni polerer Firmaet Steen Meisner bagtrapperne.
Steen hænger sedler op i opgangene, hvor I kan se, på hvilke dage der poleres i de enkelte opgange.
Det er vigtigt, at I fjerner måtter, sko og andre genstande fra bagtrappen på de pågældende dage, så vi kan få flot polerede bagtrapper!
De bedste hilsner
Bestyrelsen
01.06.2022
Vi har den 19. maj 2022 modtaget nedenstående besked fra NEXEL vedrørende etablering af ladestandere på Drosselvej. NEXEL skal klargøre strømforsyningen til ladestanderne. Det er firmaet Clever, som efter aftale med Frederiksberg Kommune opsætter ladestandere på offentlige veje i kommunen, der står bag projektet. På Frederiksberg Kommunes hjemmeside fremgår det, at Clever har ansøgt om opstilling af seks udtag ved Drosselvej 81, hvilket nok betyder tre ladestandere med hver to udtag. På Clever.dk optræder Drosselvej 81 som kommende ladepunkt. I bliver naturligvis orienteret, så snart vi modtager eller skaffer os yderligere informationer om projektet.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
20.05.2022
Til Andelsboligselskabet Fuglebakkegaard
NEXELs entreprenør vil inden for 4 uger være til stede på området, da vi skal etablere forsyning til kommende ladestandere på Drosselvej.
I den forbindelse skal vi udføre noget gravearbejde i området, hvor der i forvejen står et skab.
Der vil derfor være noget aktivitet ind og ud af området foran ejendommen.
Vi vil selvfølgelig gøre vores bedste for ikke at forstyrre og vil naturligvis retablere området efter gravearbejdet er udført.
Ved generalforsamlingen den 26. april 2022 blev det under beretningen oplyst, at der i maj måned vil blive afholdt et informationsmøde med Altan.dk. Vi har på bestyrelsesmøde den 16. maj drøftet informationsmødet og nåede frem til, at vi ikke kan nå at afholde mødet i maj.
Begrundelsen for at udsætte mødet er, at vi ud over tegninger, prisoverslag, tidsplan mm. fra Altan.dk også har brug for, at foreningens arkitekt forud for informationsmødet foretager byggetekniske vurderinger af muligheder og begrænsninger vedrørende placering af nye altaner.
Alt dette sker med henblik på, at vi på informationsmødet kan belyse og afklare så mange spørgsmål som muligt, samt at vi efterfølgende i foreningen kan træffe beslutninger på et oplyst grundlag.
Bestyrelsen vender tilbage med en dato for informationsmødet.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
19.05.2022
I forbindelse med skiftet af formand er der foretaget en omfordeling af arbejdsopgaverne, hvor jobbet som vicevært fremover varetages af firmaet Steen Meisner. Det er således Steen Meisner, I skal kontakte vedrørende skader, rekvirering af nødvendige håndværkere og andre praktiske forhold i den daglige drift.
Steen Meisner
40 87 31 05
Dan har som ny formand overtaget Eriks telefon og mail.
Dan Eriksen
28 92 29 09
De bedste hilsner
Bestyrelsen
02.05.2022
Vi sommerlukker for varmen i radiatorerne fra mandag den 16. maj.
De bedste hilsner
Bestyrelsen
30.04.2022
Mvh
Bestyrelsen
15.03.2022
Sæt venligst kryds i kalenderen tirsdag den 26. april kl. 18.30
Ordinær generalforsamling 2022 afholdes i Pyramiden på Skolen på Duevej. Der vil blive indkaldt med normalt varsel.
Mvh
Bestyrelsen
08.03.2022
Til andelshaverne i Fuglebakkegård
Det er tidligere blevet indskærpet
Der må ikke henstå og opbevares effekter på trapper og i opgange.
Dette gælder også for køkkentrapper.
Husk trapperne er flugtveje ved brand.
Cykler må ikke stå i vores haver eller ved indgange til opgange.
Stil derfor din cykel i cykelskurene eller i cykelkælderen.
Hvis du kun bruger din cykel en gang imellem, så tag hensyn, og sæt den i cykelkælderen.
Der henstilles til, at barnevogne og klapvogne opbevares i barnevognskælderen og ikke i vores trappeopgange.
Legetøj sættes i legetøjskælderen i gården.
Med venlig hilsen bestyrelsen
23.02.2022
Til alle andelshavere
Vi er blevet anbefalet at gøre beboerne opmærksom på, at de ændrede klimaforhold ift. mere vand ovenfra kombineret med blæst er årsagen til, at vi har haft vandskader fra vores tag.
Beboerne bedes, når de er oppe på loftet, selv indrapportere, hvis de ser skader eller utætheder i deres loftrum.
Ligesom beboere i de øverste lejligheder også bør være opmærksomme og indrapportere omgående.
Det er aftalt med vores gårdmand at tilse fællesarealer på loftet efter regnvejr.
Mvh
Bestyrelsen
25.01.2022
Kære Alle
Frederiksberg Kommune har nu opsat skab til kemiskaffald.
Skabet står ved 2B
Kode 2000
Meisner kontakter Frederiksberg Kommune, når skabet skal tømmes
Følg venligst anvisning som fremgår af den tidligere husstande omdelte pjece fra Frederiksberg Kommune.
https://www.frederiksberg.dk/ny-affaldsordning-etageejendomme
Med venlig Hilsen
Bestyrelsen 17.12.2021
Kære andelshavere
Der er aftalt opstart af centralvarme fredag den 24. september.
Mange hilsner
Bestyrelsen
22.09.2021
Containeren vil stå i porten Ternevej 2A
17.september – 19. september 2021
Oprydning i Fuglebakkegaard
Husk
Der ikke må stå effekter på ejendommens fællesarealer
Trapper lofter og kældre
Mvh
Bestyrelsen
20082021
Der er ikke kommet indsigelser til referatet fra generalforsamlingen.
Generalforsamling er hermed endeligt afsluttet.
Relevante dokumenter er lagt ind i mappen “Dokumenter (brugere)” under fanebladet “Profil”.
Mvh.
Bestyrelsen
04082021
Der står pt. 83 cykler, barnevogne og løbehjul osv., hvor der stadig er mærket til bortskafning.
16. juli bliver mærkede genstande kørt væk.
(Læs eventuelt tidligere opslag, der blev hængt i opgangene juni)
Mvh
Bestyrelsen
01.07.2021
Bestyrelsen har modtaget henvendelse fra bekymrede andelshavere, hvorfor vi med dette opslag venligst minder om gældende ordensregler vedrørende husdyr.
Husk venligst, at alle hunde og katte skal være i snor på ejendommens fællesarealer
Luftning bedes foregå på Frederiksberg Kommunes offentlige veje efter gældende regler.
Skulle uheldet ske, skal eventuelle efterladenskaber straks fjernes af ejeren.
Husdyr må ikke være til gene for andre andelshavere.
Mange hilsner
Bestyrelsen
21.06.2021
Gartneren fra Gl. Holmegaard Anlæg har nu tilplantet højbedene med 190 krydderurter. Når planterne har haft mulighed for at sætte sig – dette tager tre uger – kan vi begynde at høste. Dette betyder, at de er klar til Sankt Hans 🙂
Mange hilsner
Gårdudvalget
Hvis du har undret dig over, hvad der sker i gården i disse dage, så er det etableringen af fem nye højbede. Bedene vil inden for de næste par uger blive beplantet med krydderurter. Pluk gerne til husbehov, når planterne har haft mulighed for at sætte sig, men tænk også gerne på din næste, da der gerne skulle være til alle interesserede.
Bedene er lavet af unistål og omringet af slotsgrus – den grustype, du også kan finde i eksempelvis Frederiksberg Have. Hvis du er interesseret, kan du læse mere om slotsgrus her https://ign.ku.dk/slotsgrus/
Med ønske om at bedene vil sprede glæde i foreningen,
Gårdudvalget
Kære beboere
Regeringen har fra den 21. maj 2021 hævet forsamlingsforbuddet udendørs fra 75 – 100 personer, derfor bliver det nu muligt at afholde generalforsamling for Fuglebakkegaard. Ligesom sidste år vil det blive afholdt i gården.
Generalforsamlingen vil blive afviklet torsdag den 10. juni 2021 kl. 19.
Der vil blive indkaldt med normalt varsel.
Mvh
Bestyrelsen 23.04.2021
Klik på den grå boks, hvis du vil læse mere om, hvordan de nye porte betjenes. Og tak til den beboer, der gjorde opmærksom på, at det kunne pynte med nogle julekranse.
Glædelig jul
Bestyrelsen – 19.12.2020
Hvis du ønsker at ændre eller oprette en aftale med Fibia (tv, net, telefon), skal du henvende dig til Fibia på 70 29 24 44.
Læs eventuelt mere i nedenstående dokument “Fibia Waoo tilbud efterår 2020”. Dokumentet har været lagt i alle postkasser nov. 2020.
andelsboligselskabet-fuglebakkegaard—foreningsaftale-med-individuel-betaling
Mvh
Bestyrelsen
23.11.2020
Kære beboere
Fra uge 45 til 48 vil porte og havelåger blive udskiftet.
Gården vil ikke være aflåst under montagen, træk derfor venligst porten til, når I går ud og ind.
Benyt venligst cykelkældre ved 2A og 2B eller eget kælderrum under montagen i ca. uge 47.
Mange hilsner
Bestyrelsen
24.10.2020
Francks miljø- og geoteknik kommer onsdag den 21. oktober og laver en boreprøve i cykelkælderen Ternevej 2B. Der isættes et rør (ca. 2”-rør), som skal bruges til at bestemme grundvandsspejlets kote. Røret vil være synligt og skal stå frit, så efter 1 uges tid kan grundvandsspejlets kote igen måles. Francks miljø- og geoteknik efterlader røret stående i gulvet.
Mvh
Bestyrelsen
20.10.2020
Kære beboere
Den 15. september 2020 vil alle cykler, der står på hjørnet af Borups Allé og Drosselvej, blive mærket.
Den 20. oktober 2020 bliver cykler, der ikke er hentet, fjernet.
Mvh
Bestyrelsen
15.09.2020
Tirsdag den 25. august lukkes der for det varme vand mellem kl. 9:00 og 15:00.
Hvis du har et termostatstyret blandingsbatteri i din brusekabine så start med at lade vandet i håndvasken løbe i 5 min før badet benyttes.
Bestyrelsen
21.08.2020
Tirsdag den 25. august lukkes der for det varme vand mellem kl. 9:00 og 15:00.
Hvis du har et termostatstyret blandingsbatteri i din brusekabine så start med at lade vandet i håndvasken løbe i 5 min før badet benyttes.
Bestyrelsen
21.08.2020
For at være på den sikre side i forhold til CoVid-19 har bestyrelsen besluttet at aflyse årets gårdfest den 5. september.
Vi glæder os til gårdfest igen næste år – sæt allerede nu kryds i kalenderen lørdag den 28. august 2021.
Bestyrelsen
17.8.2020
Du kan framelde dig notifikationer igen i bunden af den tilsendte mail.
Mange hilsner
Bestyrelsen
24.02.2020
12.8.2020
Se driftsplan 2020 under login
Frederiksberg 13. juli 2020
Orientering til samtlige andelshavere
Generalforsamling
Regeringen har hævet forsamlingsforbuddet til 100 personer.
Bestyrelsen forsøger at finde et lokale hvor mindst 80 personer må være samlet.
Generalforsamlingen vil blive afviklet torsdag den 27. august 2020, så er de fleste hjem-me efter ferie.
Generalforsamlingen må evt. afholdes i gården.
Der vil blive indkaldt med normalt varsel.
God sommer
Mvh
Bestyrelsen
Ikke-brugbare cykler er nu flyttet til nærmeste cykelkælder i 2A og 2B.
Mange hilsner
Bestyrelsen
16.06.2020
Kære andelsbolighavere
Fuglebakkegaards festudvalg har besluttet at flytte gårdfesten fra lørdag den 29. august til lørdag den 5. september, da det øger chancen for, at vi må samles mere end 50 mennesker.
Der vil dog efter al sandsynlighed stadig blive tale om en modificeret udgave af gårdfesten med afstandshensyn, portionsanretning af mad osv., og i yderste konsekvens kan det blive nødvendigt helt at aflyse, hvis anbefalingerne ændrer sig. Gården er at betragte som offentligt rum, og alle regler skal naturligvis overholdes.
Der vil som altid blive hængt sedler i opgangene med yderligere info, når vi kommer nærmere.
På vegne af festudvalget
Fuglebakkegaards bestyrelse
28.05.2020
Kære beboere
Håndtag, rækværk og håndlister vil i den kommende periode blive vasket og desinficeret 3 gange om ugen for at mindske muligheden for smitte.
Mvh
Bestyrelsen
17.03.2020
Vi har rotter udvendigt på bygningen ved Ternevej 2a.
Ballerup Kloakservice er på sagen med start fra tirsdag den 18. februar.
Mvh
Bestyrelsen
17.02.2020
Kære beboere i Fuglebakkegård
Huslejen vil i 2020 ikke blive ændret som vedtaget på Generalforsamlingen 2019, da det viser sig, at vores drift i 2020 kan gennemføres uden huslejeforhøjelse pt.
I ønskes alle en glædelig jul & et godt nyt år
Mvh
Bestyrelsen
04.12.2019
I august måned har der været indbrud i to stuelejligheder i Fuglebakkegaard. I den forbindelse er vores tømrer i gang med at udfærdige et tilbud på etablering af indbrudssikring.
Hermed en opfordring til alle beboere: Gør det ikke nemt for tyvene – undlad at stille borde, stole og cykler på ydersiden af ejendommen.
Mvh
Bestyrelsen
20.08.2019
Hvis man som beboer vil købe bogen nævnt i folderen omdelt 12.8.2019 samt spare porto på 60 kr., kan bogen bestilles på fuglebakkegaard@hotmail.com senest 2. september, hvorefter bestyrelsen indkøber samlet.
Hjemmeside og hosting håndteret af Boligforeningsweb (Anyhoa.com internationally)